Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jag saknar möjligheten....

Diskussion i 'Diskussion' startad av ScubaKing, 31 januari 2015.

1. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Jag saknar verkligen möjligheten att kunna ställa frågor och få svar i trådarna på Köp & Sälj delen här på forumet. Det händer i alla fall mig rätt ofta man har funderingar kring en klocka man är lite nyfiken på men drar sig för att sända PM då det känns mer omständigt. Sedan blir forumet mer levande när man kan ställa frågor och ha funderingar kring försäljningsobjekt helt öppet, och även skapa diskussion kring objektet ifråga. Jag har för mig att denna möjlighet finns på alla större forum som har en levande köp & sälj del.

Några fler som saknar denna möjlighet eller är det endast jag?

Fredrik Larsson gillar detta.
  2. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är väl bara admins som kan svara i K&S trådarna. Tycker det är bra att slippa massa kladd i trådarna och ta frågorna via PM istället.

3. Fredrik Larsson

Fredrik Larsson Torpare

Från:
    Göteborg
    Jag trodde den begränsningen berodde på min one-hit-wonder-status..

4. Sond

Sond Friends of KS

Det har blivit betydligt bättre sedan den möjligheten försvann. Folk kladdade otroligt i trådarna. Skicka PM, eller ställ en fråga under diskussion/vintage.

Anders W, Gummo, jabla och 1 annan gillar detta.
  5. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Jag tycker det är bra att bara Admin kan skriva. Det var ett jäkla tjöt i flera annonser innan. Skam bud, idiot frågor och flera oseriösa kommentarer.

Det funkar bra med att skicka PM

Anders W, Gummo, TomasBc och 1 annan gillar detta.
  6. fredrikb

fredrikb Stadsbo

Varför är det omständigt att skicka PM? Dessutom kan du få bättre svar när det inte öppet kan läsas av alla andra.

Vissa trådar blir hängande på toppen i evighet på grund av alla "snygg!", "vafan xxx ska du sälja, vad blir det istället?", "om jag bara hade pengar hade jag köpt den direkt!". Jäkla gissel.

Randel, Gummo, Fredrik Larsson och 2 andra gillar detta.
  7. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Oftast bara onödigt kladd i annonserna.

Kolla bara på TTT.

Förstår helt ärligt inte varför det är "omständigt" att skicka PM. Och jag tycker absolut inte att forumet blir mer "levande" för att man kan kommentera i annonser, det sänker bara nivån på K&S.

Gummo gillar detta.
  8. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    PM skickat! Är en kommentar man inte saknar direkt...

Mr Chance, Anders W, Savagear114 och 1 annan gillar detta.
  9. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Mycket bättre med PM. Dock kanske det gick ordna så man direkt i annonsen kan skicka PM?

10. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Det kan man väl nästan. Klicka på användaren och på starta ny konversation. Mycket enklare kan det (väl) inte bli.

Hebbe, Gummo och jabla gillar detta.
  11. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Jo..jag insåg det efter jag skrev detta :banghead:

Kejsaren gillar detta.
  12. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Inget jag saknar. Visst var det skoj att följa elbasen(?) t.ex., och den hade ju aldrig blivit en legendarisk tråd utan möjligheten :D Men PM funkar alldeles utmärkt och är inte ett dugg mer omständigt i min mening, bara bättre. Sedan är det upp till säljaren att förtydliga annonsen om man tycker att det behövs.

13. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har för mig att det fanns en allmän tråd om det här i diskussionen.

14. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    "Vad är ditt lägsta pris?" fyfan... otroligt skönt att slippa sånt :)

Gummo gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield