• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag saknar möjligheten....

ScubaKing

Audemars
Jag saknar verkligen möjligheten att kunna ställa frågor och få svar i trådarna på Köp & Sälj delen här på forumet. Det händer i alla fall mig rätt ofta man har funderingar kring en klocka man är lite nyfiken på men drar sig för att sända PM då det känns mer omständigt. Sedan blir forumet mer levande när man kan ställa frågor och ha funderingar kring försäljningsobjekt helt öppet, och även skapa diskussion kring objektet ifråga. Jag har för mig att denna möjlighet finns på alla större forum som har en levande köp & sälj del.

Några fler som saknar denna möjlighet eller är det endast jag?
 

CLT

Rolex
Är väl bara admins som kan svara i K&S trådarna. Tycker det är bra att slippa massa kladd i trådarna och ta frågorna via PM istället.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag saknar verkligen möjligheten att kunna ställa frågor och få svar i trådarna på Köp & Sälj delen här på forumet. Det händer i alla fall mig rätt ofta man har funderingar kring en klocka man är lite nyfiken på men drar sig för att sända PM då det känns mer omständigt. Sedan blir forumet mer levande när man kan ställa frågor och ha funderingar kring försäljningsobjekt helt öppet, och även skapa diskussion kring objektet ifråga. Jag har för mig att denna möjlighet finns på alla större forum som har en levande köp & sälj del.

Några fler som saknar denna möjlighet eller är det endast jag?
Jag tycker det är bra att bara Admin kan skriva. Det var ett jäkla tjöt i flera annonser innan. Skam bud, idiot frågor och flera oseriösa kommentarer.

Det funkar bra med att skicka PM
 

fredrikb

Cartier
Varför är det omständigt att skicka PM? Dessutom kan du få bättre svar när det inte öppet kan läsas av alla andra.

Vissa trådar blir hängande på toppen i evighet på grund av alla "snygg!", "vafan xxx ska du sälja, vad blir det istället?", "om jag bara hade pengar hade jag köpt den direkt!". Jäkla gissel.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Oftast bara onödigt kladd i annonserna.

Kolla bara på TTT.

Förstår helt ärligt inte varför det är "omständigt" att skicka PM. Och jag tycker absolut inte att forumet blir mer "levande" för att man kan kommentera i annonser, det sänker bara nivån på K&S.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Mycket bättre med PM. Dock kanske det gick ordna så man direkt i annonsen kan skicka PM?
 

Limpas

Cartier
Inget jag saknar. Visst var det skoj att följa elbasen(?) t.ex., och den hade ju aldrig blivit en legendarisk tråd utan möjligheten :D Men PM funkar alldeles utmärkt och är inte ett dugg mer omständigt i min mening, bara bättre. Sedan är det upp till säljaren att förtydliga annonsen om man tycker att det behövs.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Oftast bara onödigt kladd i annonserna.

Kolla bara på TTT.

Förstår helt ärligt inte varför det är "omständigt" att skicka PM. Och jag tycker absolut inte att forumet blir mer "levande" för att man kan kommentera i annonser, det sänker bara nivån på K&S.

"Vad är ditt lägsta pris?" fyfan... otroligt skönt att slippa sånt :)
 
Topp