• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag tror jag har skapat forumets mest onödiga dinka

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men jag är jäkligt nöjd! Inte riktigt lika tufft som att ha ett tourbillonur som inte visar tiden, men nästan.

DSC01302_zpsab79ded5.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Aurum skrev:
Men jag är jäkligt nöjd! Inte riktigt lika tufft som att ha ett tourbillonur som inte visar tiden, men nästan.

DSC01302_zpsab79ded5.jpg
Här ser vi framtiden! En excellent lösning på frågan om anakronism avseende det mekaniska armbandsuret; varför skall det nödvändigtvis visa tiden! Bara det går rätt! :D
 

jabla

Sarlacc
Har för mig att det var en tråd på gamla TTT där en bloggande urmakarelev på Borensberg byggde om ett urverk så visarna hamnde på baksidan och monterade det på samma sätt som du, fullt fungerande.
Någon som har kvar en länk till hans blogg?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Hammer time! :)
Det var bara en tidsfråga, såg att din innovativa tanke kläcktes i en annan tråd och din vana trogen testar du och det håller - lysande! Läcker att se på och känslan av en hammarautomat längs benpipan är oslagbar...:)...tiden kan du fråga en Svensson om....
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Jag tror jag har skapat forumets mest onödiga dinka

Jabla. Mattias heter han om jag inte minns fel. Det var ett ganska stort jobb eftersom att han var tvungen att bygga om klockan så att den gick åt "fel" håll för att det skulle bli rätt. Han flyttade även kronan tror jag...
Ska se om jag hittar länken.
skickat med telefonen.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Jag tror jag har skapat forumets mest onödiga dinka

Du bar snabbare än mig. Den blev ju riktigt snygg iaf :)

skickat med telefonen.
 
Topp