• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag var bara tvungen...

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
<a class="postlink" href="http://www.network54.com/Forum/140376/thread/1347129614/last-1347212185/FSOT-+Rolex+5513+%26quot%3Bghost%26quot%3B+%26amp%3B+Explorer+II+med+patina" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/140376/t ... med+patina</a>

När jag såg detta, och kommentarerna, så kände jag mig tvungen att slänga upp det här för åsikter.

Jag har personligen aldrig sett en "vanlig" 5513 med så högt pris.
Visst, maxi dial, blekt bezel, fint skick och full set samt nyservat. Men 60 000?

Nu har jag inte fullständig koll på prisbilden, men jag har aldrig sett ett så högt pris..

Vad säger panelen? Är det rimligt i förhållande till liknande klockor på marknaden?

notera att trådens syfte mest är pga egen nyfikenhet. Vill inte trampa på några tår!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Intressant! Kan nån rolexexpert reda ut lite? Är själv nyfiken på just 5513...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Svaret finns i sista kommentaren på ttt .......visserligen ingen ovanlig dinka....men för en fullset Maxi dial får hosta upp lite. Ligger ett par fullsets på Chrono24 för 55......men de är ju osålda....och kanske ett utgångspris!

Lösa klockor är klart billigare....

Säljaren började ju på 63 k .....känns trögt.

Min gissning är att den är köpt i en stark valuta i en högkonja.....det ihop med service och att säljaren inte gillar tanken att loosa flis på affären.......som sagt....en Saida.....
 
Du kan nog hitta en Meters First med fin patina och matt tavla, head only, utan box/papper, för lite drygt halva priset om du går utomlands (ca $4-6K verkar vanligt).

Originallänk verkar gå på $700-1000 att köpa löst beroende på om det är en 60-, 70- eller 80-talare - men verkar inte betinga riktigt samma värde om den sitter på klockan.

Så det beror lite på vilket värde du sätter på box, papper och länk...
 

F-L-P

Panerai
Tittade på explorer 2:eek:r tidigare och även om jag inte blev expert på prisbilden känns det som om den där ligger väldigt, väldigt högt...

Kollade på K&S gamla annonser och där vekar de ligga på runt 25 utan bop (några tusen extra med). Vad missar jag?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Vad är rimligt pris för 5513 i det skick som annonsen hänvisar till? Kom denna modell med länk när det begav sig? Hur poppis är den jämfört mot andra subbar?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Intressant är väl även att EXPII inte har ökat särskilt mycket i pris sen dess? Det exet han krängde för 37" är väl värt mindre idag? Eller är jag ute och cyklar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är rimligt pris för 5513 i det skick som annonsen hänvisar till? Kom denna modell med länk när det begav sig? Hur poppis är den jämfört mot andra subbar?
5513 är rätt poppis skulle jag säga. Det är väl den och 1655 som jag på allvar skulle kunna tänka mig som vintageRolex.
60 papp får man typ en ganska OK för utan box, papper och utan länk idag. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nä för en tidig 16570 känns det högt även idag. Tror inte dem brukar gå för så mkt mer än 30k.
Här på KS ja, tidigare. Efterfrågan verkar i nuläget vara lååångt ifrån mättat. Det finns ett antal köpesannonser.

Vad tror ni om framtiden? Jag sålde nyligen en röding, det lär jag få ångra i framtiden.
 
Topp