Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jag var bara tvungen...

Diskussion i 'Diskussion' startad av vaniljglass, 9 september 2012.

1. vaniljglass
    Trådstartare

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    <a class="postlink" href="http://www.network54.com/Forum/140376/thread/1347129614/last-1347212185/FSOT-+Rolex+5513+%26quot%3Bghost%26quot%3B+%26amp%3B+Explorer+II+med+patina" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/140376/t ... med+patina</a>

När jag såg detta, och kommentarerna, så kände jag mig tvungen att slänga upp det här för åsikter.

Jag har personligen aldrig sett en "vanlig" 5513 med så högt pris.
    Visst, maxi dial, blekt bezel, fint skick och full set samt nyservat. Men 60 000?

Nu har jag inte fullständig koll på prisbilden, men jag har aldrig sett ett så högt pris..

Vad säger panelen? Är det rimligt i förhållande till liknande klockor på marknaden?

notera att trådens syfte mest är pga egen nyfikenhet. Vill inte trampa på några tår!

yonsson gillar detta.
  2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Intressant! Kan nån rolexexpert reda ut lite? Är själv nyfiken på just 5513...

3. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Svaret finns i sista kommentaren på ttt .......visserligen ingen ovanlig dinka....men för en fullset Maxi dial får hosta upp lite. Ligger ett par fullsets på Chrono24 för 55......men de är ju osålda....och kanske ett utgångspris!

Lösa klockor är klart billigare....

Säljaren började ju på 63 k .....känns trögt.

Min gissning är att den är köpt i en stark valuta i en högkonja.....det ihop med service och att säljaren inte gillar tanken att loosa flis på affären.......som sagt....en Saida.....

InFeFe, Aquaracer2, Matts och 1 annan gillar detta.
  4. XanderHook

XanderHook Bonde

Från:
    Stockholm
    Du kan nog hitta en Meters First med fin patina och matt tavla, head only, utan box/papper, för lite drygt halva priset om du går utomlands (ca $4-6K verkar vanligt).

Originallänk verkar gå på $700-1000 att köpa löst beroende på om det är en 60-, 70- eller 80-talare - men verkar inte betinga riktigt samma värde om den sitter på klockan.

Så det beror lite på vilket värde du sätter på box, papper och länk...

5. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Tittade på explorer 2:eek:r tidigare och även om jag inte blev expert på prisbilden känns det som om den där ligger väldigt, väldigt högt...

Kollade på K&S gamla annonser och där vekar de ligga på runt 25 utan bop (några tusen extra med). Vad missar jag?

6. Philippe Stern

Philippe Stern Guran

Från:
    Bengali
    christian-h, China, yonsson och 3 andra gillar detta.
  7. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Fan du suger..

Guillbert, ZQT, yonsson och 1 annan gillar detta.
  8. Philippe Stern

Philippe Stern Guran

Från:
    Bengali
    Vad menar du? Vill du ha en avsugning så är jag inte intresserad.

bjrn gillar detta.
  9. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    heh..

10. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Vad är rimligt pris för 5513 i det skick som annonsen hänvisar till? Kom denna modell med länk när det begav sig? Hur poppis är den jämfört mot andra subbar?

11. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Några 60k för en fullset maxi dial kan man ju glömma idag iaf.

Jakobb, hook och vonbahr gillar detta.
  12. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Intressant är väl även att EXPII inte har ökat särskilt mycket i pris sen dess? Det exet han krängde för 37" är väl värt mindre idag? Eller är jag ute och cyklar?

yonsson gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    5513 är rätt poppis skulle jag säga. Det är väl den och 1655 som jag på allvar skulle kunna tänka mig som vintageRolex.
    60 papp får man typ en ganska OK för utan box, papper och utan länk idag. :)

14. Jakobb

Jakobb Friends of KS

"Vad är det jag missar? Varför kostar din 5513 nästan 60 kakor?" Hehe...he....he.......

15. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kul bump ändå.

eriksson850 gillar detta.
  16. Brutus

Brutus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nä för en tidig 16570 känns det högt även idag. Tror inte dem brukar gå för så mkt mer än 30k.

Erik1 gillar detta.
  17. christian-h

christian-h Biskop

Här på KS ja, tidigare. Efterfrågan verkar i nuläget vara lååångt ifrån mättat. Det finns ett antal köpesannonser.

Vad tror ni om framtiden? Jag sålde nyligen en röding, det lär jag få ångra i framtiden.

Mårtenssons ur Brookfield