• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag var till tandläkaren igen ...

laketwig

Patek
2-Faktor
... för att avsluta min rotfyllning. Som ni vet från i fredags får man ju en present när man går till tandläkaren. Den här gången var det FedEx som levererade presenten:

JbCcDPv.jpg


Fattar inte hur asken fick plats i kartongen. Måste erkänna att jag blev lite fundersam när jag såg paketet. Katten begriper inte heller:

F6khlrl.jpg


Vad kan det vara? Knappast en Mark XVI, för en sådan har jag ju redan:

qiD7tNW.jpg


Nu är det så spännande att båda katterna vill veta:

aX0SlyF.jpg


En Spitfire-chronograf i fullset från sent 2009:

pVqXImG.jpg


Den obligatoriska avslutningen. Ber om ur-säkt för osynk mellan dag och datum. Åtgärdat nu:

xt6dtUP.jpg


Inte en antydan till att den är begagnad. Absolut nyskick till ett mycket bra pris. Köpt från The Watchhouse i Belgien, som jag kan varmt rekommendera (http://www.thewatchhouse.eu/en/). Gilles, som äger affären, är en mycket sympatisk person som skriver bättre engelska än han pratar. Blixtsnabb på att svara på dumma mail-frågor, även under helger. Levererade igår eftermiddag och landade på mitt jobb vid lunch idag. Way to go FedEx!

Skulle ovanstående bilder fått någon mer att bli sugen, så finns det en nästan lika fin (men 3 år äldre) hos FineTime (http://www.finetime.dk/iwc-spitfire-iw371705).

I min paketöppning från i fredags kommenterade Helvetia "Jag kan också konstatera att alla paketöppningar bör ha minst en katt med på bild.". Jag har ju redan uppfyllt det, men jag slänger med en bonusbild bara för att dom är så söta:

iCkvSVz.jpg


Slutligen, det får räcka med tandläkarbesök nu. Det blir jäkligt dyrt, och då pratar jag inte om tandläkarräkningen ... ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nu måste jag bara fråga: Har du tandläkarskräck? ;):happyhappy:

Jag menar, om du behöver så där starka motivationsfaktorer?

Eller gillar du helt enkelt klockor? :D

Utöver det pålitliga verket, den sköna boetten och fantastiska länken, så finns det många ytterligare saker att tycka om när det gäller klockan. Grattis!

A
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Nu måste jag bara fråga: Har du tandläkarskräck? ;):happyhappy:

Jag menar, om du behöver så där starka motivationsfaktorer?

Eller gillar du helt enkelt klockor? :D

Utöver det pålitliga verket, den sköna boetten och fantastiska länken, så finns det många ytterligare saker att tycka om när det gäller klockan. Grattis!

A

Nix! Har inget emot tandläkare. Ibland behöver man bara en ursäkt för att göra av med pengar ... ;)
 

Johan M

Cartier
Grattis! Tavlan är lite udda men helheten fungerar och den ser bra ut på armen! Jag borde inte gilla den men det gör jag. Det är en manlig klocka!

Fina katter har du också :)

Edit: schysst ljuseffekt i tavlan på en av bilderna!
 

bartoldous

Cartier
Fan också! bet sönder en tand häromdan och förstod att det kommer att kosta men det här är ju nästan löjligt.
Skämt åsido,grattis till en djäkligt fin klocka :)
 

olivetti

Cartier
Man kanske skulle testa en rotfyllnad bara för att få köpa en klocka. Skulle kunna funka som ursäkt till hustrun angars tycker hon att all argument jag framför nu är förbrukade sen länge.

Grattis till en fin klocka
 
Topp