Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jag vet att ni alla är lika skeva.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Picke79, 11 december 2014.

1. Picke79
    Trådstartare

Picke79 Friends of KS

Varje gång jag har postat en tråd här med liknade tema, typ "jag brukar lyssna på urverk och mysa och höra olikheter " eller "jag köper nya klockor på löpande band men aldrig den jag planerat" så har svaren varit typ "du är normal, fortsätt så!"

Nu är det dax igen, jag söker stöd i mitt vansinne.

Är det fler än mig som har en eller flera speciella klockor till ett visst typ av möte.
    För mig är det så här:
    Kund möte: [​IMG]
    Möte där jag är kund: [​IMG] eller [​IMG]
    Möte med förening eller anställningsintervju (där jag skall anställa) [​IMG]

Jag visste inte att det var såhär förens nyss när jag började fundera efter ett möte med en förenings medlem nyss. Jag tror att jag behöver köpa en kärleksmötes klocka kanske [​IMG] eller en [​IMG]

Som vanligt är det bara jag som undermedvetet väljer klocka efter mötestyp och behöver jag fler klockor för andra mötestyper? Vilket möte passar en GS till, behöver en anledning att köpa en...

Bara en av bilderna skamlöst stulna från teh interwebs

2. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Något jag däremot brukar göra är att ta av mig klockan när jag möter vissa klienter :D

wojtecki och Picke79 gillar detta.
  3. Picke79
    Trådstartare

Picke79 Friends of KS

Är du advokat eller säljare?

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Vilken kör du när du är helt ensam? :D

cultshit gillar detta.
  5. Picke79
    Trådstartare

Picke79 Friends of KS

Ensam = ks + valfri klocka, flera varianter förrutom tidigare presenterade. Bland annat en DW och en oris som inte håller tiden.

6. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Kapar din tråd och passar på fråga hur du upplever din zelos? :)

Picke79 gillar detta.
  7. Picke79
    Trådstartare

Picke79 Friends of KS

Den är lite för lätt (gillar lite tyngd.) men den är trevlig, grymma skinnband har inga andra så tjocka skinnband. Den håller tiden och är snygg, får mycket handledstid. Men skulle ha valt en annan tavla, stör mig lite på färgen som ger osköna reflektioner i glaset.

Jockinho gillar detta.
  8. Jörgen Svensson

Jörgen Svensson Bonde

Från:
    Uppsala
    Absolut, anpassar klockan efter vad jag skall gör eller vilka personer som kommer medverka i möten/uppdrag.

Mårtenssons ur Brookfield