Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jag vet inte varför jag gillar den här klockan...

Diskussion i 'Diskussion' startad av JayJay, 6 november 2013.

1. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

... men jag antar att det är för att den gör mig glad. Jag inte varför den gör mig glad. Kanske är det den störtsköna blå färgen på urtavlan... eller möjligen det härligt kupade plastglaset... vattentät är den också... kommer inte ihåg vad den kostade ny men under en tusing var det i a f. Har haft den i ca två år nu och i början använde jag den knappt alls men sedan ett år tillbaka har jag på den typ några dagar i månaden och gillar den mer och mer. Dessutom roligt att jag flera gånger fått frågor om klockan, vilket nästan aldrig händer med andra klockor.
    Vet inte riktigt varför jag startade den här tråden men förmodligen för att jag ville dela med mig av lite klockglädje när den kostar som minst.

Om det är någon som har tips på andra hyfsat billiga klockor med kupat plastglas så får ni gärna tipsa om dem här i tråden... tror nämligen att det är det jag gillar mest men det vet jag ju inte förens jag prövat fler.

RJO, Horologist, yonsson och 14 andra gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Visst blir man glad av det röda mot den blå tavlan. :)

3. CharlieSocks

CharlieSocks Stadsbo

Klocklådans motsvarighet till den fula i tjejgänget..?

JayJay gillar detta.
  4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    En Komandirskieamphibia är ju aldrig fel!

Jag vet precis vad du pratar om. Det blir alltid en snackis över dessa ryssar!

JayJay gillar detta.
  5. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Snygg som fan är den iaf! Hur är ryssarna (Vostok) kvalitetsmässigt?

6. Jonazid

Jonazid Stadsbo

Från:
    Småland
    Jag gillarn. Köper hellre en klocka som väcker en känsla än att köpa en för att märket är prestige.

Förstår varför du använder den.

JayJay gillar detta.
  7. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Är man van att bära klockor av lite bättre kvalité så känns denna faktiskt som en leksak... å andra sidan tycker jag att det är en högst väsentlig del av charmen. Rent funktionsmässigt är det inga konstigheter. Den håller tiden bra, går att bada med, växlar datum när den ska och har en bra gångreserv. Dock är lysmassan helt värdelös, något jag i normala fall hade blivit vansinnig på men i det här fallet känns det helt okej.

Fixoflex gillar detta.
  8. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Haha I see! Jo, det låter ju som de är väldigt prismässiga iaf? Fanns skapligt billiga på ebay..

9. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Dom här ryssarna är coola! Hade själv en orange amphibian, men kom liksom aldrig överens med vridringen som inte klickar. Länken är i min mening helt kass, så den måste bytas. Men sen har man en riktigt coola klocka! Men kvalitetsmässigt tycker jag japanska ur är mycket bättre i den prisklassen (för att vara lite neggo:)) .

10. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Jay-Jay!

Använder du klockan i dagligt bruk. Har klockan varit vattentät hela tiden?
    För att förtydliga begreppen så finns komandirskimodeller med amphibiaboett!
    Ibland kan det vara lite konfunderande om vad som är vad.

Gillar också den blå tavlan med ubåtstema!

11. Helvetia

Helvetia Friends of KS

Ryssarna är mycket klockglädje för pengen! Kan vara världens sämsta länkar dock. Mår nästan lite illa när jag tänker på dom.

tim ur länk gillar detta.
  12. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Rött mot blått är en klassisk medicin för att få upp humöret!

JayJay gillar detta.
  13. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis till glädjen, och kul att du delar med dig :)

JayJay gillar detta.
  14. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

15. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Jag trivs också med klockor som har det där lilla extra som talar till en. I mitt fall är det Seiko Pogue. Vad vostoken gäller så är länken klart underkänd, men på natur eller mesh funkar de helt ok. De har tillräckligt mycket innovation ch historia för att väga upp de små bristerna i kvalitet, och det kupade plexit går inte av för hackor. Under 600.- för en 300meters dykare med in-house verk. Slå det, Seiko!

JayJay gillar detta.
  16. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Japp, det är till vardags den har brukats. Den har absolut varit vattentät hela tiden och det har testats under snabba sommardopp såväl som vid längdnötning i pool.

Som flera påpekat i tråden så är länken fullständigt obrukbar men på Nato känns den kanon... gillar dessutom det lite ironiska med att blanda ryskt och Nato rent symbolmässigt.

Fixoflex gillar detta.
  17. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Ser ut som någon mig-flygare från förr i tiden skulle spänt på sig innan han klämnde ner sig i sin flygande kista.

18. Omen

Omen Goldmember

Tycker det är kul att du delar med dig, även lite udda klockor.

Mårtenssons ur Brookfield