• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag vill också ha en klocka!

charlemagne

Breitling
Hej KS!

Jag har nyligen bestämt mig för att jag vill skaffa mig en ordentlig klocka. Problemet är att jag är student och därför har en mycket begränsad budget.

Eftersom jag inte har så mycket erfarenhet tänkte jag be er om hjälp, vad ska jag har för något? Jag har googlat runt och kikat på framförallt äldre Omega ur, typ Seamaster 30 och Genéve, vad tror ni, är det något att satsa på eller ska jag tänka om? Jag har cirkus 3000 att leka med.

Tack på förhand!
 

Mech David

Cartier
sarb033
SARB033_4.jpg
 

Wellesson

Breitling
De uren du nämner håller värdet bra, så du har ju möjligheten att testa och flippa om det skulle vara så.
 

Wiliamo

Panerai
Om du vill gå på vintage är ju äldre Seamasters ofta ett säkert kort, på grund av att de, som ovan nämnt är relativt lätta att sälja igen och få samma pengar för. Annars måste jag väl slå ett slag för KS mest tipsade klocka genom tiderna, SKX007:
image.jpeg


Om du vill ha något mer dressat men köpa nytt kanske en Orient Star kan vara något, med kupat glas och 38mm boett ger den trots allt lite vintagekänsla. Har själv en på ingång under veckan:
image.jpeg


Kan även rekommendera den här tråden som en bra start, finns mycket matnyttigt:
https://klocksnack.se/threads/nybörjarguide-–-min-första-riktiga-klocka.36541/
 

charlemagne

Breitling
Tack för alla svar!

Jag har en Certina kronograf idag som visar tiden men jag är ute efter något lite roligare. Ni som har äldre Seamasters, hur är dom att leva med?
 

Wellesson

Breitling