• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag vill prata Sinn! (Sinn FRAMME)

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Riktigt trevlig modell!
Jag gillar racingstuk:
image.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hehe, patinan och plexit bidrar med rätt mycket charm tycker jag. Vill du byta till plexi så lär ju Sinn fixa det.

För mig är den "renare" tavlan det som gör den så jäkla snygg och logotypen kommer verkligen fram på ett helt annat, (och vackert), sätt.

Plus också att den är manuell. Bekvämt som det kan vara med en automatare, så föredrar jag ändå manuella urverk och att man får en extra stund på tu man hand med klockan varje morgon.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Plus också att den är manuell. Bekvämt som det kan vara med en automatare, så föredrar jag ändå manuella urverk och att man får en extra stund på tu man hand med klockan varje morgon.
Tack för påminnelsen! :D
Jag har en till manuell klocka men den använder jag aldrig så det här med att dra upp klockan varje dag är för mig väldigt ovant. Det gick för övrigt mycket snabbare att dra upp den nu än jag trodde det skulle göra, lite mysigt när det tar stopp. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för påminnelsen! :D
Jag har en till manuell klocka men den använder jag aldrig så det här med att dra upp klockan varje dag är för mig väldigt ovant. Det gick för övrigt mycket snabbare att dra upp den nu än jag trodde det skulle göra, lite mysigt när det tar stopp. :)

Nu har tråden hamnat alldeles för långt ner för en så grym klocka. Har den fått någon mer handledstid och är det så att du kommer göra en större sammanfattning så småningom?

Men visst är det kalasmysigt med manuella verk och att få dra upp klockan varje morgon...man får liksom en närmre relation :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har tråden hamnat alldeles för långt ner för en så grym klocka. Har den fått någon mer handledstid och är det så att du kommer göra en större sammanfattning så småningom?

Men visst är det kalasmysigt med manuella verk och att få dra upp klockan varje morgon...man får liksom en närmre relation :)
1 dag... :D
Sjukt nöjd fortfarande, den har inte lämnat handleden. Snurrar upp den på morgonen och har även polerat plexit med Lille Skutt-tandkräm en morgon. :)
Har inte planerat något längre inlägg men det kanske kommer.
 
Senast ändrad:

Gnudi

Omega
Jag vill också prata Sinn! Senaste månaden har jag snöat in ordentligt på en Sinn 103 ST akryl, den tilltalar alla sinn(en). höhö.
Man tycker ju att jag rimligtvis borde vara nöjd med att äga och njuta av min Graal - men nej nej, mycket vill ha mer. Helvete.

Hur som haver, det lutar mot att jag köper en ny utan att ha upplevt den i verkligheten, så jag har några frågor, och hoppas dem kan besvaras här.
Min handled är 18-18,5cm.

* Hur bärs den? Hög och liten eller proportionerlig?
* Hur upplevs den på länk och hur är kvalitén? Den är ju onekligen snygg på strap.
* Även om det är i alla högsta grad subjektivt, men, är det en klocka man tappar intresse för?

Jag har alltid haft en förkärlek till lite bredare/större klockor så höjden gör mig inget.
Om mot förmodan någon kring Göteborg låter mig få peta lite på ett exemplar vore det självklart uppskattat, men osannolikt.

Tack för ett intressant inlägg.
 

månljus

Panerai
Vet inte om det finns någon mer omfattande Sinn-tråden här på forumet men det tänkte bara säga till om någon funderar på Sinn. Dom kommer prishöjas 5% från och med den 1/9 enligt Erikson urhandel.
 
Topp