• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

P-A

Sir Spamalot
Blir nog ett himla live ändå! Och mängden måsar här i skärgården verkar vara oändligt!

Ne, det märks inte... Vad jag har hört iaf ;)

Inte oändligt, det försvann 25-30 måsar från min fars stuga vid havet för många år sedan, väldigt mystiskt! . Han blev av med problemen :)
De lär sig om man säger så ;)
 

Pistol_Pete

Panerai
Plockade upp en ny .22 bössa i dag från http://scr.nu/

Ska inviga den i helgen.
image.jpeg
 
Det där pratade läraren om under jaktskolan. Han menade att det hade med Tjernobyl att göra och att bequerelhalten i rådjursköttet är som lägst under våren. På hösten kan bequerelhalten vara hög om rådjuren har ätit mycket svamp.
Det stämmer att det är de län drabbades värst av nedfallet som har jakt på vårbock. Ett bra tillfälle att smygjaga rådjur utan mygg :)
Själv tog jag en tur på markerna med lite saltstenar. Vi hade också extramöte och tackade unisont nej till att ta över 900ha av grannmarken. Vi ville inte lägga oss i skogsbolagets och grannarnas dispyt.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Precis blivit "invald" i ett jaktlag strax norr om Sthlm. Jaktåret 16/17 ser extremt lovande ut!

Nu måste man givetvis uppgradera jakt- och klockgarderoben! ;)

Kör en klassisk rolex till sbs jakterna och sporta en hardcore plastare när du pyrschar på egenhand.
Tighta upp med tweed och valfritt ställ av funktionsplagg .
Enjoy MEN glöm inte det viktigaste djuren dör lika bra av en blaser som en äldre husqvarna 1640 ;-)
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Beror på , har en ht som hänger med lika bra rent optiskt men asv är klockren på 250 till 400m vid räv ex.
Har dock bara testat med 308 och zeiss balistik på nätet. Men kulan träffar så klicken är ok.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Beror på , har en ht som hänger med lika bra rent optiskt men asv är klockren på 250 till 400m vid räv ex.
Har dock bara testat med 308 och zeiss balistik på nätet. Men kulan träffar så klicken är ok.

Låter som en liknande setup. Jag kör en 2,5-10x50 med ASV+ på en 308:a. Då får den hänga med ett par år till. Finns ju som tur är annat skoj att lägga pengarna på. ;)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Någon som har en bra 22:a att sälja förresten? Dock ej halvauto, endast repeter är av intresse.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
finns en go sako quad hb på svantes i uppsala, annars så beställ från jakt.se el torsbo, de brukar hålla bäst priser oavsett bössa
 
Topp