• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vänd dig till miljökontoret hos din kommun, grävling i den miljön du beskriver i senare post ger att den behöver fällfångas.
Lite beroende på hur dom sköter det i din kommun så får du antingen med en fälla att själv ställa ut eller så kommer en kommunjägare ut med den.
Sedan får du ringa din kompis om du fångar den och be honom transportera den dit han har jakträtt och avliva den (du kan naturligtvis även ringa kommunen men om det visar sig vara en hona med dragna spenar (den har ungar) så kan dom vägra avliva den)
Tack! Får se om de kommer tillbaka ikväll eller ogillar dofterna jag spridit runt på tomten. :) Ringer på måndag om de fortsätter komma. Jag skiter i om de avlivar dem eller inte, vill bara ha bort dem.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Åstadkom detta idag inför den 16:e
IMG_20160724_172602.jpg
IMG_20160724_172609.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jägare!
Ett par mig nästående har ett vapenskåp med bössor i källare. Fyra hagel, en studsare. Bössorna är som jag förstår det av bra kvalitet men har ej blivit varken använda eller omhändertagna på säkert tio år. Nu vill de göra sig med dem. Finns det auktioner eller handlare att vända sig till? Finns det nån firma man kan lämna in dem till för att serva och fixa till dem?
 

P-A

Sir Spamalot
Jägare!
Ett par mig nästående har ett vapenskåp med bössor i källare. Fyra hagel, en studsare. Bössorna är som jag förstår det av bra kvalitet men har ej blivit varken använda eller omhändertagna på säkert tio år. Nu vill de göra sig med dem. Finns det auktioner eller handlare att vända sig till? Finns det nån firma man kan lämna in dem till för att serva och fixa till dem?

Vart finns de?

Det finns företag som sysslar med auktioner. Walter Borg till exempel.
Annars kan man ta med dem till den lokala vapenbutiken för att be dem sälja/köpa in.
Bästa pris får man dock om man säljer via Blocket.

Har du någon aning om vad det är för vapen?
Om det rätt vapen så kan intresset vara stort i landet!

Service, som gällande klockor, finns inte på samma sätt med vapen.
Det är något som ägaren sköter själv.
Och om man inte skjutit med det under tiden det stått utan vård så är det oftast inte ett så svårt jobb.
Det kan räcka med en enkel uppsmörjning.

Det gillar jag med äldre rejäla vapen.
Man kan skjuta en hel säsong, ställa in det i skåpet. Ta fram något år senare och köra igen utan större problem :)

Jag svamlar kanske en massa skit nu. Ni andra får säga till isf :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vart finns de?

Det finns företag som sysslar med auktioner. Walter Borg till exempel.
Annars kan man ta med dem till den lokala vapenbutiken för att be dem sälja/köpa in.
Bästa pris får man dock om man säljer via Blocket.

Har du någon aning om vad det är för vapen?
Om det rätt vapen så kan intresset vara stort i landet!

Service, som gällande klockor, finns inte på samma sätt med vapen.
Det är något som ägaren sköter själv.
Och om man inte skjutit med det under tiden det stått utan vård så är det oftast inte ett så svårt jobb.
Det kan räcka med en enkel uppsmörjning.

Jag svamlar kanske en massa skit nu. Ni andra får säga till isf :)
Tack. Finns i Roslagen. Ingen aning om vad det är men två av haglen är lite mer sportbössor som vi skjutit duvor med de andra fina jaktvapen. Tydligen lite rost på efter tio år i källaren så det är nog lite mer än uppsmörjning som gäller. Tror inte blocket blir aktuellt, auktion eller handlare. De är inte upplagda för sista priset ring mig kompis på blocket ;)
 
Senast ändrad:

MrPlow

Rolex
Jägare!
Ett par mig nästående har ett vapenskåp med bössor i källare. Fyra hagel, en studsare. Bössorna är som jag förstår det av bra kvalitet men har ej blivit varken använda eller omhändertagna på säkert tio år. Nu vill de göra sig med dem. Finns det auktioner eller handlare att vända sig till? Finns det nån firma man kan lämna in dem till för att serva och fixa till dem?
Posta en bild här så ska vi nog kunna värdera dem åt dig!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Katter, Umeå, hamburgare, Snickare i Västerås...

Den tokflinande gröna gubben tänkte jag skulle visa på retsam ironi.

@MrPlow om jag haft tillgång till bössorna hade jag gvs poatat bilder på dem.

Om du vet mer om märke, modell, kaliber och ålder så går det sannolikt att göra lite kvalificerade gissningar i alla fall.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Behöver tips på liten smidig ryggsäck för att få med sig småsaker till passet. Har en större stolryggsäck, men vill komplettera med något smidigare.
 
Topp