• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på en beater

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har under en längre tid försökt hitta "rätt" beater. En schysst klocka att ha när det skall vara lite hårda tag. Samtidigt som den ska vara tålig och hyfsat billig så måste den vara av bra kvalitet. Under 2013 har jag köpt och sedan sålt vidare en hel flock klockor som alla är bra beaters men som jag ledsnat på av olika anledningar. De som passerat har varit.
Seiko skx007
Seiko skx013
Seiko skx009
Traser navigator
Traser officer pro
Casio pro trek prw3000
Certina ds action diver

Av dessa har casio protrek uppfyllt flest av mina otydliga önskemål, dock är jag på väg att ledsna på den oxå, mest pga att den som många andra casio är plastig.
Nu har jag fått upp ögonen för en klocka som kanske kan vara just "rätt" nämligen tissot T-touch 2.
o648o9G.jpg

Samma funktioner som casio fast i snyggare förpackning.

Har ingen handlare i närheten så jag har bars sett dem på bild. Är det någon som har erfarenhet av denna får ni gärna skriva om era intryck.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Du har ju redan världens bästa beater 1601 :)
Jo min datejust 1601 är ju förvisso en väldans fin klocka men som beater, nja, där är ju ingen lume :)

Är en begagnad Breitling Aeronaut titan 40mm ett alternativ? Finns på K&S för 8000. För ytterligare lite mera får man förstås en i lite bättre skick...
Har tittat på den, klart intressant men jag gillar det där med barometer och kompass och det har inte breitelingen.
Det borde väl bli en aqualand!
Aqualand är ju en klassiker. Glömde dock i min uppräkning att det är också en modell som passerat under året, men helt klart en riktigt tuff klocka.
 

Grön

Omega
2-Faktor
Jo min datejust 1601 är ju förvisso en väldans fin klocka men som beater, nja, där är ju ingen lume :)


Har tittat på den, klart intressant men jag gillar det där med barometer och kompass och det har inte breitelingen.

Aqualand är ju en klassiker. Glömde dock i min uppräkning att det är också en modell som passerat under året, men helt klart en riktigt tuff klocka.
Barometer och kompass! Då snackar vi ju verkligen friluftsklocka. Det skulle ju vara Suunto eller liknande i så fall.
 

Archie

Cartier
har också en pro trek prw 3000... grymmaste beatern och praktisk på många sätt enligt min mening! håller inte med om att tisson skulle vara snyggare
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
har också en pro trek prw 3000... grymmaste beatern och praktisk på många sätt enligt min mening! håller inte med om att tisson skulle vara snyggare
Nä jag uttryckte mig klumpigt, håller med om att prw3000 är grym, jag har eg inget negativt att säga om den, det enda är att jag önskar nått med metallänk.

Vad menar du?

Min lilla DJ är över 40 år och är super special rare utan lume :)
aSrqiS9.jpg


Anyhow, för att gå tillbaka till topic så kanske jag var otydlig i trådstarten. Jag uppskattar alla svar och tips på bra beater och jag håller med om att citizen gör bra grejor men jag undrar alltså om någon har erfarenhet av tissot T-touch 2. Nån som klämt på den, haft eller har en och som kan säga nått om den.
 

Johan M

Cartier
Äh varför måste en beater ha kvartsverk? Bredda ditt sökande och kolla även efter lämpliga automatiska beaters.
 

leicaphile

Panerai
Har ingen handlare i närheten så jag har bars sett dem på bild. Är det någon som har erfarenhet av denna får ni gärna skriva om era intryck.

Har en äldre T-Touch, fick den av frun för kanske 11 år sedan. Den har fått mycket stryk och funkar fortfarande ypperligt. Härlig klocka med lite karaktär! Barometern som visar trenden är väldigt användbar faktiskt, troligtvis min favoritfunktion.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jakten på en beater kanske är avslutad, för nu iaf.
Ska inte säga för mycket men helt plötsligt vill jag lägga mig till med grov Göteborgs dialekt och säga saker som aaaaveenyyyn och feeskekyrka.
 

Emil

Cartier
-Kapar tråden lite-

Är på jakt efter en alternativ beater till min 14060M, kravet är att den skall vara en dykare eller liknande och i hygglig storlek tillsammans med stållänk men kunna kombineras med gummi eller nato. seiko SKX är uteslutet, har ägt en och vill gå vidare i livet!
vill ha ett alternativ till att rulla runt i sanden, bada och öla med som komplement till Rolexen som gör sig bättre till vardags eller kvällsaktiviteter.
prislappen bör inte överstiga 6 000kr då jag snabbt tröttnar och skiten blir liggandes, kom med förlag nu!!!

har kollat lite på aqualand men vill söka av lite innan jag slänger mig över första bästa...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
-Kapar tråden lite-

Är på jakt efter en alternativ beater till min 14060M, kravet är att den skall vara en dykare eller liknande och i hygglig storlek tillsammans med stållänk men kunna kombineras med gummi eller nato. seiko SKX är uteslutet, har ägt en och vill gå vidare i livet!
[/quote

Har precis gått vidare, dvs SKX'en är såld och ersatt av den här idag:

Seiko Sumo.jpg


Sumon är betydligt trevligare doningar för fortfarande anständiga pengar. Runt 3.600:- ny från HK (min är beg i nära nyskick). Bärs mindre än 44 mm antyder. Sitter perfekt på min arm och inte topptung alls.
 

Emil

Cartier

Har en sumo sedan tidigare, mycket fin och tålig klocka! söker något liknande dock. Nytt år, ny semester och nya klockor!
"den som har flest klockor vinner"
 
Topp