Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jakten på en beater

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 4 december 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jag har under en längre tid försökt hitta "rätt" beater. En schysst klocka att ha när det skall vara lite hårda tag. Samtidigt som den ska vara tålig och hyfsat billig så måste den vara av bra kvalitet. Under 2013 har jag köpt och sedan sålt vidare en hel flock klockor som alla är bra beaters men som jag ledsnat på av olika anledningar. De som passerat har varit.
    Seiko skx007
    Seiko skx013
    Seiko skx009
    Traser navigator
    Traser officer pro
    Casio pro trek prw3000
    Certina ds action diver

Av dessa har casio protrek uppfyllt flest av mina otydliga önskemål, dock är jag på väg att ledsna på den oxå, mest pga att den som många andra casio är plastig.
    Nu har jag fått upp ögonen för en klocka som kanske kan vara just "rätt" nämligen tissot T-touch 2.
    Samma funktioner som casio fast i snyggare förpackning.

Har ingen handlare i närheten så jag har bars sett dem på bild. Är det någon som har erfarenhet av denna får ni gärna skriva om era intryck.

2. calzone

calzone Biskop

Du har ju redan världens bästa beater 1601 :)

Beastie, vonbahr och jabla gillar detta.
  3. Grön

Grön Bonde

Från:
    Göteborg
    Är en begagnad Breitling Aeronaut titan 40mm ett alternativ? Finns på K&S för 8000. För ytterligare lite mera får man förstås en i lite bättre skick...

laketwig och Beastie gillar detta.
  4. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Det borde väl bli en aqualand!

Beastie gillar detta.
  5. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jo min datejust 1601 är ju förvisso en väldans fin klocka men som beater, nja, där är ju ingen lume :)

Har tittat på den, klart intressant men jag gillar det där med barometer och kompass och det har inte breitelingen.
    Aqualand är ju en klassiker. Glömde dock i min uppräkning att det är också en modell som passerat under året, men helt klart en riktigt tuff klocka.

P-A och Seikoman87 gillar detta.
  6. Grön

Grön Bonde

Från:
    Göteborg
    Barometer och kompass! Då snackar vi ju verkligen friluftsklocka. Det skulle ju vara Suunto eller liknande i så fall.

theargonaut och Beastie gillar detta.
  7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Tror nog de där Tissoterna kan vara ganska bra. Finns en Sea-touch också tror jag. Lite fetare, och lite dyrare. Finns väl Citizen duplex-varianter med höjdmätare också? Annars tycker jag Aqualands är coolast/råast.

Full-lume duplex
    Enzo

80s, Beastie och Compiss gillar detta.
  8. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    har också en pro trek prw 3000... grymmaste beatern och praktisk på många sätt enligt min mening! håller inte med om att tisson skulle vara snyggare

Beastie gillar detta.
  9. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Håller med theargonaut, citizen gör grymma beaters! Tål allt :)
    Blir aldrig fel

Beastie gillar detta.
  10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Känns spontant inte som att en beater skall ha många knappar och funktioner, den skall visa tiden.

Beastie gillar detta.
  11. Danielle

Danielle Borgare

Vad menar du?

B1884, Beastie, Spindel och 2 andra gillar detta.
  12. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Nä jag uttryckte mig klumpigt, håller med om att prw3000 är grym, jag har eg inget negativt att säga om den, det enda är att jag önskar nått med metallänk.

Danielle gillar detta.
  13. Johan M

Johan M Borgare

Äh varför måste en beater ha kvartsverk? Bredda ditt sökande och kolla även efter lämpliga automatiska beaters.

14. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jamen jag har ju kört ett gäng automatiska seiko och en certina. Nu är jag intresserad av tissot.

15. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Beastie gillar detta.
  16. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Har en äldre T-Touch, fick den av frun för kanske 11 år sedan. Den har fått mycket stryk och funkar fortfarande ypperligt. Härlig klocka med lite karaktär! Barometern som visar trenden är väldigt användbar faktiskt, troligtvis min favoritfunktion.

Beastie gillar detta.
  17. Har precis slagit till på en beater som jag tycker står sig rätt bra:) paketöppning kommer nån gång nästa vecka

Beastie gillar detta.
  18. salmonia

salmonia Bonde

Från:
    Göteborg
    Marathon SAR!

Jaggis och Beastie gillar detta.
  19. Hebbe

Hebbe Friends of KS

20. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jakten på en beater kanske är avslutad, för nu iaf.
    Ska inte säga för mycket men helt plötsligt vill jag lägga mig till med grov Göteborgs dialekt och säga saker som aaaaveenyyyn och feeskekyrka.

jabla, Sumo och laketwig gillar detta.
  21. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Köpte du ekens bratte? ;)

iPhone | Tapatalk

22. Sumo

Sumo Bonde

Från:
    Göteborg
    hörrudu din knickedick - feskekörka heter de

Beastie gillar detta.
  23. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Yes Brajtläng

Eurenius och Jonaz gillar detta.
  24. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Mmm. Fast "ö:et" skall ha en käck trekant istället för två prickar... Eller prekkar som vi hade sagt nere vid rosenlundskanalen.

iPhone | Tapatalk

Sumo gillar detta.
  25. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Lade ju upp två perfekta dinkor åt dig på K&S idag. Tycker du ska tänka om :)

Beastie gillar detta.
  26. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ja jag såg din cwc dykare. Hade du lagt upp den en dag tidigare hade jag klippt den. Nu har jag inga pengar kvar :(

27. Emil

Emil Borgare

-Kapar tråden lite-

Är på jakt efter en alternativ beater till min 14060M, kravet är att den skall vara en dykare eller liknande och i hygglig storlek tillsammans med stållänk men kunna kombineras med gummi eller nato. seiko SKX är uteslutet, har ägt en och vill gå vidare i livet!
    vill ha ett alternativ till att rulla runt i sanden, bada och öla med som komplement till Rolexen som gör sig bättre till vardags eller kvällsaktiviteter.
    prislappen bör inte överstiga 6 000kr då jag snabbt tröttnar och skiten blir liggandes, kom med förlag nu!!!

har kollat lite på aqualand men vill söka av lite innan jag slänger mig över första bästa...

28. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen

29. Emil

Emil Borgare

Har en sumo sedan tidigare, mycket fin och tålig klocka! söker något liknande dock. Nytt år, ny semester och nya klockor!
    "den som har flest klockor vinner"

30. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    En sleten SMP quartz borde fixa biffen

Chuck gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield