• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på en klocka

WBergdahl

Panerai
Tjenare alla KSare!

Jag har fått i uppdrag av en kär kompis till mig att leta efter en klocka som han vill ha i studentpresent!
Jag hittade ett alternativ som han tyckte såg lovande ut, men ville ha lite mer tips, så därför vänder jag mig till er!
Klockan får kosta mellan 10.000 kr och 15.000 kr.
Quartz eller automatisk spelar ingen roll, men automatisk är ju roligare!

Klockan som jag hittade åt honom är denna, MEN han ville ha stållänk...
t070.405.16.411.00-2.jpg


Tacksam för alla förslag och hjälp som kan tänkas få!

(Vet inte om jag postade rätt, men jag hoppas! :nailbiting:)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Du kanske kan vara lite mer specifik i önskemålen kring klockan? Eller ska den vara skeletterad som den du visar?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
I studentpresent skulle jag satsa på något klassiskt och tidlöst. Något man kan ha länge. Köp på länk, så är det enkelt att byta till skinnband. Har inga specifika tips, men tycker att det är så man bör resonera... :)
 

WBergdahl

Panerai
Tack så mycket för alla svar!
Jag ska försöka kolla om han vet mer exakt hur han vill att klockan ska se ut, men än så länge har jag fått väääääldigt lite att gå på...
Men som många säger, det borde nog inte vara några större problem att få ner priset några tussingar genom att prata lite snällt med säljaren :)
 
Topp