• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Januari-tristess - köpa nåt nytt bara "för att", budget ca 2000kr

Är det värt att tråkshoppa en ca 2000krs klocka pga januaritristess?


  • Totala väljare
    101
  • Enkät stängd .

Starship

Cartier
Röstade "nej" för några dagar sedan. Men igår beställde jag en Casio F-91W under påverkan av tristess, så jag är lite ambivalent. Antagligen 77 kr åt skogen på en klocka som inte kommer att få någon handledstid och jag gissar att samma gäller om man tristesshandlar för 2000.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Hej, klockmärket hette tydligen tidigare Android, men det stämdes av ett gigantiskt it-företag och fick namnändra. Försökte läsa in mig om kvalitetsaspekten på nätet och fick i vart fall inga dåliga vibbar.

Ah!
Har haft en Android (ett stort monster) tidigare och blev impad av både kvalité och finish sett till pris :)
Just den modellen var inget för mig men skulle inte dra mig för att prova någon annan i framtiden, såg en hel del roliga modeller i USA bland alla outlets till vettiga priser.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Av ren tristess så blev det ett köp från tratten, landade i lådan igår.. fy fan va ful den var, inte ens värdig att ta bild på. Så behöver också tips om ett bra köp för 2000 :D
 

Compiss

Patek
2-Faktor
image.jpeg
 
Januari är ju så ruskigt trist och mörkt och vinter trötthet depp månad, och snart kommer de deppigaste januariveckorna, där inte ens glansen av mellandagar förgyller tillvaron...
sitter och lurar på att handla in nåt från utrikes...
vad tycker ni jag ska köpa, budget ca 2000kr (1-3k)

krav:
- Storlek större än 39mm
- Automatisk eller Manuell ej batteri
- helst nytt men vintage kan funka


Obs! detta är ingen köpes annons utan en tråd där man spånar lite krng vad man får för runt 2000kr, ni som vill skriva inlägg om lägg 18k till och köp en klocka för 20k kan skriva i andra trådar...

funderar på dessa
image.jpeg

image.jpeg

Är själv lite sugen på att slentrianhandla en klocka och har faktsikt tittat lite på den där kinesen. Köp säger jag.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Är själv lite sugen på att slentrianhandla en klocka och har faktsikt tittat lite på den där kinesen. Köp säger jag.
Tack för input, handlade en Vratislava blå... och på tradera inhandlades en vintage Enicar så nu är det nog nog, men visst en sån Kines vore skoj..
 
D

Deleted member 1154

Guest
haha nu blev jag faktiskt osäker, men är det en batteriklocka?
Kollade aldrig och orkade inte bry mig för den pengen =)
Batteri, Batteri :) visst låter det fint .... Visaren kommer att hacka och gångreserven är ca 2,5år :) Men för den pengen kan det vara värt att testa ändå...
 
Topp