Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Japansk dykare för nästa generation? Små tips önskas!

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av frere, 28 september 2016.

1. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Återväxten verkar säkrad: Sonen fyller sju och önskar sig till min oförställda glädje "en riktig dykarklocka, japansk såklart, helst seiko med våg på baksidan". Extra kul eftersom jag aldrig försökt pracka på honom något klockintresse utan tvärtom brukar tona ned nörderierna i familjesamvaron. Han har dock alltid varit fascinerad av mina beaters (skx007, 009, samurai, sumo, tuna, m fl) så det är självklart därifrån inspirationen kommer. Men det är ju skitsvårt att hitta nåt vettigt! Seiko 4205 tänkte jag först men automatverk (och beg) går nog bort. Nytt och kvarts ska det vara.

Denna 34-mm citizen vore nog succé:
    ...men med frakt ligger den på c:a 2 k vilket är lite trist för en klocka som med 50% sannolikhet kommer att glömmas på fotbollsträningen tänker jag...

En hederlig seikodykare på typ 34 mm med batteri, ska det verkligen vara svårt att hitta? Ingen g-shock eller "barnklocka" alltså utan en fet dykare med vridring och index med rejäl lume. Fast pytteliten då. Gummi hellre än länk. Tacksam för tips!

Sorubim, Morini4E, ola79 och 1 annan gillar detta.
  2. Spindel

Spindel Biskop

EP6010-03E
    32 mm, ingen aning om pris och finns säkert i fler färger
    IMG_2397.JPG

EDIT:// dock inte seiko

spammerstakeahike, Sorubim, frere och 1 annan gillar detta.
  3. Mforce

Mforce Biskop

33 mm Orient kanske?
    FSz3V003B €129 på seriouswatches.

frere gillar detta.