• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Japansk sport-dress unboxing

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

plexan

Cartier
Sådärja då har den anlänt från Singapore! :)
Tänkte först köpa något mer åt beater hållet, var länge inställd på en Citizen bm6400 men när jag fick syn på den här kändes den som ett perfekt komplement till min Tissot PRS 516.

abpxugEf.jpg


VUvRNsY.jpg



Tada! en Orient :)


Känns som perfekt storlek för mina handleder.
Länken var dock tyvärr inte mycket att hurra för. Riktigt raslig och fick den inte att passa bra runt min handled pga för lite mikro-justeringar.
Tog av den och testade först med Nato, var lite skeptisk men vart ändå helt okej tycker jag.


Tavlan känns som en väldigt bra mix mellan dress och lite sport!


Sen testade jag med "black bay style" läder. Fint!Tycker nog läder känns mest rätt. Dock kanske ett vanligt mörk-brunt skulle bli bäst? Vad tror ni? Armbandstips mottages :)


Är iallafall grymt nöjd över klockan, riktigt fin för pengarna!
 

plexan

Cartier
Tack alla
Glömde skriva men det är en Orient "chicane" ER1X001W om någon undrar
Grattis! Kul att du hann få hem klockan innan nyår :)
Ja, trodde det skulle vara kört då jag var tvungen att jobba över, men tio över fyra ringer budet och frågar om jag vill att han hänger paketet på dörren istället, okej säger jag lite tveksamt. Vart en lite små nervös dryga timme tills jag kom hem, men allt slutade ju som tur va lyckligt. :)
 

plexan

Cartier
Det är otroligt mycket klocka för pengarna!
De är duktiga, de där Japanerna!
Helt klart, gillar den bara mer och mer! Är imponerad av exaktheten på urverket, har gått cirka +2 sek per dygn dom senaste 6 dagarna! Får hoppas det håller i sig. Synd på länken bara, har en Casio för 600:- som har betydligt bättre länk..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp