• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jean-Claude Biver pratar Hublot

fc2

Rolex
Finns flera videos med honom men här är vad som verkar vara en relativt informell intervju där han är ganska öppen. Mycket drama, mycket passion, mycket slag i bord. Den är 26 minuter lång men är väl värd om ni frågar mig.


Fortsatt trevlig måndagskväll på er alla:)

fc2
 

par

Patek
2-Faktor
Jag verkligen älskar JC Biver, sen kör han alltid lite samma story. Men de storyn är ju grym:)
 

SwedishMade

Cartier
man skruvar dock på sig när han hamrar pennan mot klockan, men han lär inte ha så svårt att få nytt glas på den...
 

viqs

Omega
Safir håller för trubbiga stötar utan problem, och precis som han säger i videon är Hublot något som ska användas. Använd era klockor gör guds skull.
 

SwedishMade

Cartier
Safir håller för trubbiga stötar utan problem, och precis som han säger i videon är Hublot något som ska användas. Använd era klockor gör guds skull.
Tack för lektionen i materialvetenskap!
Rolex, ett av de klockmärken som är mest inriktade på långtidshållbarheten hos sina klockor, sätter inte AR-coating på yttersidan av glaset.

Hur gör Hublot? Jag vet att hans hackande troligtvis inte repar safirkristallen, men det lär fucka upp AR-coatingen, som jag gissar Hublot kör på båda sidor?
 
Topp