Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jean-Claude Biver (vd Tag Heuer, tidigare vd hublot) pratar bla smart watches

Diskussion i 'Diskussion' startad av Stingmeister, 31 december 2015.

1. erolorhun och ArneF gillar detta.
  2. marlun

marlun Präst

Blä för Tag. De hävdade att caliber 1887 var deras egna urverk men de köpte det från Seiko:dead: Vilka losers

3. De köpte rättigheterna till den europeiska utvecklingen och vidareutvecklade designen. Misstaget som de gjorde var att säga att det var 100% inhouse. Seiko är ett så starkt och bra varumärke så de skulle inte skämts för det utan sagt att det var ett samarbete med dem, vilket de gjort senare, för att slippa den skitstorm de hamnade i. Vad jag förstår på de som haft en klocka med det urverket är det riktigt jäkla bra.

Du kan läsa mer på http://www.calibre11.com/calibre-1887-story/.

ArneF och erolorhun gillar detta.
  4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ska läsa vid tillfälle, men har låga förväntningar.
    Bivers uttalande vid Connecteds release, det finns ingen skämskudden stor nog... "Ve hav computer in ze boix"
    Han kan antagligen ALLT om klockindustrin, men verkligen skrämmande lite om datorvärlden/silicon valley-världen.

Wozzor gillar detta.
  5. De underskattade marknaden totalt vad jag förstår. De trodde det fanns en marknad för 20.000 klockor, de är uppe på över 100.000 nu. Tror säkerheten ligger i att när klockfan dör, vilket den gör ganska snabbt så får/kan man byta in den som en del i en ny Carrera. Inger viss säkerthet i mina ögon. Inte för att jag kommer skaffa en men iaf. lol

6. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Köpa, inte byta...

7. Mig veterligen så byter du in den mot ca 50% av värdet på carreran, självklart får du betala den andra halvan. Därför jag skriver "som en del i". Jag kanske var otydlig.

8. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Hörde att man byter innehållet mot ett mekaniskt verk med visare å tavla men boetten är densamma?! Coolt iaf :)

9. Svårt med tavlan, är en skärm så lär bli rätt svårt. Lol

10. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Alltså jag menade ny tavla ihop med verk å visare!

Stingmeister gillar detta.
  11. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Verkar vara en helt ny klocka man får köpa efter 2 år för ett tillägg på ca 1500$
    Med liknande design

Mårtenssons ur Brookfield