Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

jeanrichard Terrascope

Diskussion i 'Diskussion' startad av Johan66, 17 september 2016.

1. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Hej allihop, behöver lite hjälp. har bestäält en Jeanrichard terrascope GMT. Verkar vara lite svårt att hitta band till den.
    den har 25mm mella bandhorne som dessutom är ganska korta. Någon som äger en och har lite tips får ni gärna inboxa.
    MVH/ Johan

2. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Grym klocka!
    Bild på din?

3. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Enligt min, iofs lite begränsade, erfarenhet går det ofta att klämma in en mm större än avsett. 26mm borde vara lite lättare att hitta.

Annars har jag provat band av två av bandmakarna här på KS, jag skulle inte tveka att låta dem göra custom.

4. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Skulle absolut rekommendera att du beställer ett custom, antingen av någon här på forumet. Ex @MickeJ alternativt om du vill ha något mer exotiskt kanske abp paris

Seikosthlm och MickeJ gillar detta.
  5. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Har inte fått den än. Valde svart tavla med stållänk.

6. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Bifogade filer:

Gummo och klockodile gillar detta.
  7. Birchgrove

Birchgrove Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Kul! Grym klocka! Varifrån beställde du den?

8. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Finns en hel del schyssta JR på Ashford.com med rediga rabatter! En polare beställde en Aeroscope där för ett år sen, om man hittar en modell man gillar där så sparar man in en rejäl slant :)

9. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Finfin! Tror den där länken kommer vara grym!

Johan66 och Gummo gillar detta.
  10. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Köpte den på E-bay. Finns till riktigt grymma priser om man har lite tålamod

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tror den är grym på länken så börja där... :)
    läder på dykarklockor är ju förbjudet.

Fido1 gillar detta.
  12. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

image.jpeg
    Just nu sportar jag den här
    Meeeh

Seikosthlm gillar detta.
  13. Pentann

Pentann Torpare

Från:
    Kullavik
    Har många intressanta modeller. Varit otroligt nära att beställa hem en Jeanrichard från Ashford, löjligt låga priser emellanåt!

14. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Är det bara jag som får invicta vibbar av priserna? Listar 40k men säljs nu för 10?
    Förövrigt snygga klockor. Skulle gärna ha den kolsvarta, dock osäker på storleken och den lär ju inte vara alldeles lätt att bli av med om den inte passar.

15. Pentann

Pentann Torpare

Från:
    Kullavik
    Är fullt med dig Brunleif

16. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Fick min Terrascope GMT igår. Läste många bloggar och intryck om JR och Terrascope innan jag beställde den.
    Kan ju bara säga att kvalitetskänslan och finishen är helt overkligt bra för dom pengar jag betalat.
    Har haft en Pam24 som gick fel hela tiden oavsett service och ruckning, sladdrig bezel i plast och helt överprisad. En Pam112 som visaren lossnade på efter ett halvår. Efter det så tröttnade jag helt. Priserna är ju också helt jönsiga med ständiga höjningar varje år för ingenting.Har haft några IWC, aquatimer,spitfire och portugese. Helt annan klass än Pam. Speedy givetvis, samma där. Kvalitet i världsklass. Ett annat märke som också har lågt andrahandsvärde är ju Corum. Har haft en Black Hull chrono. Det är nog den klocka som imponerat mest på mig. -2s/månad och helt grym i detaljer och finish. Har kommit att tycka om mindre och mer udda märken ju mer jag har hållit på. Hade en daydate och en submariner för ett par år sedan, nog dom tråkigaste klockor jag haft.
    Men det är ju bara vad jag tycker. Jag tycker inte klockor är kul för dom har bra andrahandsvärde, det har Volvo också.

Mforce och Freddie L gillar detta.
  17. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Kan bara hålla med, overkligt bra finish för pengarna om man köper på grå marknaden!

18. Pentann

Pentann Torpare

Från:
    Kullavik
    Har du några schyssta handleds shoots på JR? :)

19. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Jag har inte sagt något alls om finish osv. Bara att det känns förjävla beigt att prissätta klockorna i samma segment som Rolex och därefter slasha priset med upp till 80%. Det ger ingen bra känsla.

20. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Det är väl inte JR som slashar priset? Det är väl marknaden som gör att de inte kan säljas för list i tillräckligt stor utsträckning och därmed hamnar på grå marknaden. I en värld där ingen gillade Rolex skulle ju många modeller säljas långt under list, det är ju inte så att Rolex säljer till retailers för 55k och de för 65k direkt..

21. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Titta på Panerai. Ett litet budgetmärke innan Stallone beställde ett gäng och gav bort. Där snackar vi marknadsföring i världsklass;)

22. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

IMG_4295.JPG IMG_4294.JPG IMG_4295.JPG

Bifogade filer:

Mforce och Bruset gillar detta.
  23. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Om inte JR tyckte att det var rimligt att klockorna såldes med 80% rabatt så skulle de inte säljas för det.

24. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

En Fråga, Tycker du en rolex Quartzklocka är värd 25K i andrahand eller kostar den det för att det står Rolex på den? Om du gör det har jag en kompis som försökt sälja sin ganska länge nu. Sugen?

25. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Nej jag har ingen åsikt överhuvudtaget gällande ämnet. Det är fina klockor, problemet för mig är bara att jag ännu inte behållit en klocka mer än ett år (med få undantag). Att då köpa en klocka som vid googling ger träffar med 80% rabatt får nog de flesta att fundera över om klockorna är i paritet med invicta eller parfymklockor. Däremot undrar jag vad det är som gör dig så stingslig gällande märket. Ska du starta upp försäljning i Sverige eller?

26. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Bra politikersvar på en enkel fråga. Googla lite bloggar och recensioner istället för att stirra på priset.

27. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Och som svar på din Rolexfråga skulle jag svara nej. Jag har inte 25k att köpa klocka för idag.

28. Mforce

Mforce Biskop

Det underliga med JeanRichard är att priserna är hälften hos Ashford i USA än vad du finner dem för i europa. Skulle inte förvåna mig om billigaste gråhandlarna här dessutom hämtat klockorna från dem.
    Varför vet jag inte.
    Tror inte det blir en jätteförlust sälja vidare pga detta.
    Kvaliteten ska vara fin. Systermärke till GirardPerregaux som har in-house i massa modeller (inte terrascope dock).

Funderat på att köpa en själv många ggr

29. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Synd, det är helt nytt batteri. Bara en sån sak. Ha en fin helg!

30. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Okej coolt! Kanske ska fundera på den svarta ändå! Tack för ett bra svar!

Johan66 och Mforce gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield