• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Deep Sea - Åsikter?

Isodor

Audemars
Hallå!
Master-Extreme-jlc-NO_208A57J.png

Hittad dessa skönheter och undrar om någon som har klämt på dem?
Master-Extreme-jlc-2028440.png

Sortiment: http://collection.jaeger-lecoultre.com/SE/en/collections/master-extreme



Hur uppfattar ni Jaeger's dykar-serie?

Har ej sett någon på forumet ha någon förutom Porsan's som var till salu förut.
Tror ej NK-Sthlm har dessa heller.. Kan ej minnas jag sett iaf.

Vore kul att veta om Era synpunkter, ni som har testat.

MVH
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle lätt köpa en JLC deep sea, framför motsvarande Rolex. Inte helt otippat kanske :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som haft en? Ni som lägger +50k på en Rolex, aldrig funderat på dessa?!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Sond

Patek
Älskar ju JLC och allt vad de producerar. Men, känner en viss förvåning över fejkpatinan. Vet inte riktigt hur man tänker på ett så klassiskt märke med så många klassiska produkter som slår till och använder soja som färgkarta. Samtidigt så blev det inte helt tokigt rent estetiskt. Ambivalent, skeptisk eller förvånad är mina känslor.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Älskar ju JLC och allt vad de producerar. Men, känner en viss förvåning över fejkpatinan. Vet inte riktigt hur man tänker på ett så klassiskt märke med så många klassiska produkter som slår till och använder soja som färgkarta. Samtidigt så blev det inte helt tokigt rent estetiskt. Ambivalent, skeptisk eller förvånad är mina känslor.

Richemont köpte in en tankbil beige lysmassa...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Klämde på den första "re-issuen" och gillade den i form och storlek. Gillar JlC i mångt och mycket och håller märket duktigt högt med tanke på att man får otroligt mycket urmakeri för pengarna. Dock kände jag mig kluven till "patinan"... Och någon affär blev det inte.

... Men formspråket (som ju uppenbarligen har rötter), storlek och känsla tycker jag var (förväntar mig inget annat av JlC) toppen.

A
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tycker de är förbannat koola.... lip om lysmassan känns svagt..... Har för mig att Nymans säljer dessa.... men de lär inte vara lätta att få tag på!
 

Fred72

Cartier
Den första modellen är grym, handen I fickan shottet är väl en av de bästa klockbilder jag sett, om jag inte minns fel så fanns den på NK i sthlm för några dagar sedan.
//fredd
 

par

Patek
2-Faktor
Är det någon som haft en? Ni som lägger +50k på en Rolex, aldrig funderat på dessa?!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."


Jag gillar många av deras modeller. Det som varit problemet känner jag är att de verkar svårsålda och folk får sitta på dem länge och dumpa priser. Tyvärr byter man ju alltid efter ett tag:)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Finns på Nymans vitt jag vet. Gillar modellen skarpt men tycker också likt David att det är löjligt att kalla modellen för deep sea när dom
Knappt tål ett dyk i en pool.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
På 60 talet var 100 m galet djupt.... en reissue....räkna själva....dessutom....ärligt....vem behöver mer än 10 m egentligen.... tvivlar på att särskillt många här har varit djupare än 3 m....det är bara siffertalibaner som går igång på 300m+.....
 
Topp