• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC eller IWC

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kommer på sikt försöka investera i någon av dessa, gillar bägge skarpt och de är lite av mina önskeklockor inom rimliga gränser. Vilken tycker maffian flyger högst?


1: JLC Master Compressor Extreme World.. Q1778470
jlc-master-compressor-177.84.70_MED.jpg


2: IWC Big Ingenieur Chrono.. IW378401
iwc-big-ingenieur-chronograph-platinum.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Oj, svårt val, men JLCn ser ju lite coolare och roligare ut IMHO. Lite färg och alarmet, som jag antar att den har, gör den till mitt val. Är absolut inte påläst på dessa, utan bara magkänslan...
 

BME

Cartier
Utan att vara insatt på något sätt i någon av klockorna så skulle jag nog välja IWCn rent utseendemässigt...
Kan spela in att jag kikade på en när jag var i Amsterdam och har aldrig sett JLCn tidigare men men...
 

oscaroscar

Panerai
JLCn ser väldigt klumpig ut IMO, inget fan av överdimensionerade "tryck-knappar"..
Iwc:n var härlig dock!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
IWC tycker jag. JLC:n är lite för mycket...ja bara för mycket för att passa mig.
 

AndyK

Cartier
Hade de kört lite mer "Less is more" på JLC:n, så hade jag kört på den. Nu känns den lite mycket.
I detta fall blir det IWC:n för mig med.
 
U

urinvånaren

Guest
Lite klurigt med tanke på var och när du ska bära den? men för min egen den skulle jag lägga rösten på JLC utan att få ångest:cigar: Oavsett vilket ser vi fram emot en fin unboxing i framtiden:)
 

DrDre

Patek
På bilder tyckte jag inte att de nya Ingeneiur:erna va' något vidare när det visades för några månader sedan. Nu när man sett några av dem i verkligheten tycker jag att de har växt ordentligt.
 

berg35

Omega
Tycker också den jlcn är lite over the top. Hade satsat på annan master compressor eller iwcn

Som min ;)
OLdCMag.jpg

Kan inte mer än instämma. Hade valet varit mellan annan Master Compressor som tex Memovox, Chronograph eller Dual time (eller vad den nu heter) så hade valet varit mycket svårare. Nu väljer jag IWC'n alla dagar i veckan.
 

frere

Audemars
2-Faktor
JLC:n är "extra allt" och jag förstår att man kan gå igång på det! Skulle själv föredra en lite enklare modell, t ex den som ligger på K&S. Guld passar väl till sommaren?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Detta är på sikt, inget som händer innan sommaren tyvärr.

Kollat många ggr på Porsans JLC, löjligt läcker.

Det är något speciellt med IWC'n, varje gång jag ser den hör jag inte röster, tror jag för min sinnesfrid kommer behöva en, hellre för än senare :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Som märke JLC alla dagar... men bland de två modellerna var inte valet helt enkelt... Antagligen lätt slagsida åt JLCn...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Detta är på sikt, inget som händer innan sommaren tyvärr.

Kollat många ggr på Porsans JLC, löjligt läcker.

Det är något speciellt med IWC'n, varje gång jag ser den hör jag inte röster, tror jag för min sinnesfrid kommer behöva en, hellre för än senare :)


Då är det väl bara att köpa den? :)

(Porsans alltså)
 

JayJay

Rolex
Av dessa två? Ingen. Naturligtvis är det två välbyggda klockor men dem gör ingenting för mig. Rent fabrikörsmässigt så gillar jag dock JLC mer... En faktor som det är lätt att förblindas av.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
När såna här frågor dyker upp rörande tex omega och rolex, så sägs det ju alltid nått i stil med "båda är bra men rolex är rolex".

I det här fallet tycker jag det passar att säga, båda verkar bra och snygga men JLC är JLC.

JLC a watchmakers watch.
 

AndyK

Cartier
När såna här frågor dyker upp rörande tex omega och rolex, så sägs det ju alltid nått i stil med "båda är bra men rolex är rolex".

I det här fallet tycker jag det passar att säga, båda verkar bra och snygga men JLC är JLC.

JLC a watchmakers watch.
Så sant. Men i just detta fall är IWC:n snyggare... Hade det varit någon annan JLC-modell däremot...
 

Isodor

Audemars
I långa loppet hade jag nog stått ut med IWC design bättre.

JLC är dock JLC men kanske är deras dressur de snyggaste? :)
 
Topp