• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC eller IWC

D

Deleted member 1265

Guest
IWC'n! Likt flera anda tycker jag "det händer lite väl mkt" i jlc'n.
Ngn på forumet har skrivit att ingenieuren inte är bekväm att bära, kan man få mer kommentar kring det?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Iwc nog liteeen fördel men gillar jlc, tuff men elegant på sitt sätt :) Men som någon sagt (leben?), Master compressor är finare och inte minst Rose gulds varianten ;-)
 

John R

Panerai
Som brand står JLC högre i kurs hos mig men om jag tvingas välja modell så faller det nog på IWC i detta fallet.
Ingen av dem skulle jag öppna lädret för då min just nu rådande smak faller på annan lök.

/John R
 
  • Like
Reactions: POO

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ser att väldigt många är "beiga" när det kommer till klockor som sticker ut. Håller delvis med om JLC'n, lite väl mkt. IWC'n är dock enl mig sjukt snygg.

Nästa ggn jag skapar en liknande tråd, ska röster endast räknas av de som inte endast vill ha vintage eller har Rolex sub som favorit ;)
 
M

Malm

Guest
ingen av dem är riktigt i min smak, Svårt val men måste nog säga att IWC är strået vassare
 
Topp