• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Memovox (Kaliber 916)

Boris Balkan

Fark you!
Jag vill dela med mig av flaggskeppet i min lilla samling. Jag har ägt den lite över ett år och jag skulle aldrig kunna sälja den. Memovox kaliber 916 (Speed beat) föddes 1970 och slutade produceras 1981. 7731 stycken har tillverkats. Här nedan ser ni min från 1972. Bilden på urverket är norpat på nätet.

3km8ps9.jpg




 

Boris Balkan

Fark you!
Tack allihop!

Fixoflex: Blå innertavlan är orginal. Memovox kom i många varianter, jag har dock bara sett tre stycken blåa (varav de jag köpte är en) på nätet/i verkligheten. Den är i mycket fint skick men som du ser höger om datumet så har den blå färgen i kanten på urtavlan fallit bort där. Något som bara ger karaktär i min smak.

par401: Det är ingen hemlighet. Jag köpte den av en privatperson i Österrike som jag kom i kontakt med via chrono24.
 

plattfot

Rolex
Grymt fin - Grattis!

Tummen upp även för ditt namn och avatarbild - tänkte på den filmen tidigare idag när jag låg bakom en bil vars reg.nummer började på LCF.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Väldigt trevlig, den där, med enkelheten så långt dragen i design, funktion och form! (Inklusive verket.)

Tryckte på gilla-knappen!

mvh A
 
Topp