• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Navy Seals Diving Alarm eller Rolex DSSD?

cab

Audemars
2-Faktor
Ingen är någon favorit men skulle välja JLC då jag har svårt för just DSSD.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Prova nya SD'n fega ur lite för att den känns "hög", testa en Submariner också "för att se skillnaden", grattis till en Submariner :)

Så tror jag att det slutar, jag är dock inte feg och hade kört på nya SD'n ;)
 

ScubaKing

Audemars
Skulle valt denna från JLC istället:
JLCDeepSeaVintageChrono.jpg

http://www.hodinkee.com/blog/2012/1...wesome-jaeger-lecoultre-deep-sea-vintage.html

Av de två ovan så skulle jag nog valt JLC:n.


Fantastisk!!!
 
Prova nya SD'n fega ur lite för att den känns "hög", testa en Submariner också "för att se skillnaden", grattis till en Submariner :)

Så tror jag att det slutar, jag är dock inte feg och hade kört på nya SD'n ;)



Med tanke på att dessa är två av mina klockor så har jag inga problem med "höga" eller "stora" klockor :):


klockor 2.jpg
 

Tobbe.L

Omega
Kan bara hålla med flera av de tidigare inläggen.
DSSD är grym!, men speciell, prova hos AD eller om du har någon möjlighet att prova den av någon du känner/GTG.

Annars så är nya SD perfekt, tagit det bästa från både Sub'n och DSSD, sålde min DSSD efter provat SDc.

Lycka till! :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Du väljer mellan en riktig tråkklocka och en lite roligare klocka så valet är enkelt...

JLC så klart.
 

Mattias79

Cartier
Båda är grymma men jag har gjort mitt val. Tror dock Rollen är lättare att äga och kanske flippa långsiktigt.
sypa9ety.jpg
 
Topp