• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC + Nymans Ur garantiärende

Compiss

Patek
2-Faktor
Fi
Ja sant, och billighets champagne (Typ Asti Cinzano för 64kr buteljen), men bara om du köper en Patek för 300 lax. Och så får du inte glömma en snobbig attityd. Du får heller inte glömma att det är ett privilegium att faktiskt få spendera dina pengar hos just dem som är AD...:D
Fick POL ROGER VINTAGE sist på nymans..
 

ScubaKing

Audemars
Mig tilltalar det ingenting, men RobE verkar ju grymm på allt som har med service att göra. Kunniga, trevliga, tillmötesgående med allt vad det innebär och snabba på att serva. Sådant tycker jag ska primeras så vid nyköp av ett märke de säljer kommer jag garanterat vänja mig dit i förstahand. Skumpa eller inte skumpa. :)


Ja det ska man inte sticka under stolen med. Jag har ingen erfarenhet av dem men många här skriver ju väldigt bra om dem. Finns ju dock andra AD`s än RobE som kanske inte är lika bra uppenbarligen.
 

David

Bödeln
Nu säger jag inte att det nödvändigtvis var så i detta fall (Jag ser att det är "R" ni besöker och dem har väl även viss spons på forumet).

Jag har alltid fått samma exemplariska bemötande utan att droppa någon som helst KS-koppling. All hjälp jag fått med service och andra småärenden är lätt värd de kronor jag eventuellt betalat över gråpriset, som för övrigt inte ens ser särskilt lockande ut när man väl betalat moms på importen.

Kaffe, skumpa och whisky är bara en trevlig bonus.
 

Rivalen

Rolex
Tråkigt att klockan var i det skicket - lätt obegripligt för "ny" klocka.

Gillar hur du hanterar detta genom att ringa direkt till JLC +++

Hoppas allt verkligen går i lås nu - har inte läst hela tråden, men inga problem med garantibeviset?

Vad säger Nymans om sin blamage ang frakten?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt att klockan var i det skicket - lätt obegripligt för "ny" klocka.

Gillar hur du hanterar detta genom att ringa direkt till JLC +++

Hoppas allt verkligen går i lås nu - har inte läst hela tråden, men inga problem med garantibeviset?

Vad säger Nymans om sin blamage ang frakten?
Inget krångel med kortet. Förstår inte sista frågan. Inget snack om embalage.
 

ScubaKing

Audemars
Jag har alltid fått samma exemplariska bemötande utan att droppa någon som helst KS-koppling. All hjälp jag fått med service och andra småärenden är lätt värd de kronor jag eventuellt betalat över gråpriset, som för övrigt inte ens ser särskilt lockande ut när man väl betalat moms på importen.

Kaffe, skumpa och whisky är bara en trevlig bonus.


OK, man ska inte kasta skit på dem som inte förtjänar det. Vi bortser härmed från just RobE när det rör min post. Alla har tydligen bara gott att säga om dem och då ska dem heller inte få skit.

Sedan får man väl säga att alla är olika, jag handlar nog mer över internet och främst begagnat och vissa föredrar det nya och kanske det lite lyxiga med butiken o.s.v.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
En parantes

Jag köpte splajsans ny VW av AD och skulle få den levererad en torsdag men de hade inte hunnit "plasta av den" så de föreslog leverans måndagen efter helg.

Jag föreslog fredagen och fick svaret "jag gillar inte leverera fredag men det får gå för denna gången"

:banghead:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En parantes

Jag köpte splajsans ny VW av AD och skulle få den levererad en torsdag men de hade inte hunnit "plasta av den" så de föreslog leverans måndagen efter helg.

Jag föreslog fredagen och fick svaret "jag gillar inte leverera fredag men det får gå för denna gången"

:banghead:

säljare med för många företagskunder.. Misstänker det var tjänstebil..
 

jhm

Panerai
Dum, plump och korkad kommentar.


Den enda som ständigt är plump och otrevlig på det här forumet är du. Nu har jag låtit bli att säga någonting flera gånger när du varit otrevlig, men nu räcker det ärligt talat. Tycker att du taggar ner den där översittarstilen du håller på med för det är ingenting jag uppskattar!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Den enda som ständigt är plump och otrevlig på det här forumet är du. Nu har jag låtit bli att säga någonting flera gånger när du varit otrevlig, men nu räcker det ärligt talat. Tycker att du taggar ner den där översittarstilen du håller på med för det är ingenting jag uppskattar!

Du hånar våra svenska AD:s och klämmer ur dig att det enda de bidrar med är lite kaffe? På vilket sett är inte det dumt, plumpt och korkat? Särskilt som du tycker att de skall hjälpa dig gratis om problem uppstår.

Att du inte uppskattar min stil får vara upp till dig, jag är väl inte en jättefan av din.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag har alltid fått samma exemplariska bemötande utan att droppa någon som helst KS-koppling.
141208-Rob-3.jpg


:rolleyes:
Ledsen, men tyckte det var lite kul :D, Håller dock med dig om värdet att handla lokalt. Även om Göteborgs utbud av rolex-AD lämnar en del övrigt att önska.

OnT: riktigt trist för dig yonsson, men skönt att JLC hanterar situationen på ett bra sätt.
 

ScubaKing

Audemars
Du hånar våra svenska AD:s och klämmer ur dig att det enda de bidrar med är lite kaffe? På vilket sett är inte det dumt, plumpt och korkat? Särskilt som du tycker att de skall hjälpa dig gratis om problem uppstår.

Att du inte uppskattar min stil får vara upp till dig, jag är väl inte en jättefan av din.


Seriöst Spencer (om detta är ditt nickname eller namn vet jag inte, jag gissar på nickname).

Nu tänker inte jag gå in på djupet angående detta. Men det användaren "jhm" skriver angående dig har en viss tyngd.

Jag har sagt det tidigare, flera andra på forumet har sagt det tidigare. Det kanske bör se över din ton och din översittarstil eller hur?

Det kan inte alltid vara alla andra eller hur? Det är ju inte första gången du får höra detta direkt, och det är knappast endast av mig.

Vad jag vet så är resterande moderatorer rätt trevliga i sin ton. Du är det oftast inte, om det är med flit eller inte vet jag inte. Men då kanske det inte är läge att vara moderator på ett stort forum eller hur?

Jag misstänker rätt starkt att dina medmoderatorer fått denna fråga om din ton mot medlemar i privata PM rätt ofta, bara en vild gissning...
 

jhm

Panerai
Du hånar våra svenska AD:s och klämmer ur dig att det enda de bidrar med är lite kaffe? På vilket sett är inte det dumt, plumpt och korkat? Särskilt som du tycker att de skall hjälpa dig gratis om problem uppstår.

Att du inte uppskattar min stil får vara upp till dig, jag är väl inte en jättefan av din.


Du får nog jobba lite på dina communication skills Spencer. Jag har aldrig köpt någonting av en gråhandlare, än mindre förväntat mig att få någonting gratis. Dina substanslösa antaganden, är hårresande. Att en skämtsam fråga till Scubaking kan få dig att beskylla någon för att "håna svenska AD" det måste vara en mycket olycklig kombination av bristande läsförståelse och stor önskan att skapa en storm i ett vattenglas, närhelst tillfälle bjuds. Jag är mycket tolerant som person, men när gränsen är nådd så är den. Punktum!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Du får nog jobba lite på dina communication skills Spencer. Jag har aldrig köpt någonting av en gråhandlare, än mindre förväntat mig att få någonting gratis. Dina substanslösa antaganden, är hårresande. Att en skämtsam fråga till Scubaking kan få dig att beskylla någon för att "håna svenska AD" det måste vara en mycket olycklig kombination av bristande läsförståelse och stor önskan att skapa en storm i ett vattenglas, närhelst tillfälle bjuds. Jag är mycket tolerant som person, men när gränsen är nådd så är den. Punktum!

Bara till att trycka ignore tänkte jag tipsa om, men det går tyvärr inte.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Men då kanske det inte är läge att vara moderator på ett stort forum eller hur?

Jag misstänker rätt starkt att dina medmoderatorer fått denna fråga om din ton mot medlemar i privata PM rätt ofta, bara en vild gissning...

Helt ärligt ingen aning, jag är dock administratör och grundare av forumet. Skulle kännas lite konstigt att lämna därför..
 
  • Like
Reactions: Wi

Ponlarsson

Panerai
Tänkte på det här med ADs åtaganden vid garantiärende, och kollade upp vad Longines (ett märke jag själv har) säger i frågan.

"The Longines Watch Co. Francillon Ltd's customer service ensures the perfect maintenance of your LONGINES watch. If your watch needs attention, rely on an official LONGINES dealer or an authorised LONGINES Service Center as set forth in the enclosed list: they can guarantee service according to Longines Watch Co. Francillon Ltd's standards."

"The international LONGINES warranty covers material and manufacturing defects existing at the time of delivery of the purchased LONGINES watch (“defects”)"

Bara jag som tolkar det som att man kan vända sig till vilken AD som helst för garantiärenden?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tänkte på det här med ADs åtaganden vid garantiärende, och kollade upp vad Longines (ett märke jag själv har) säger i frågan.

"The Longines Watch Co. Francillon Ltd's customer service ensures the perfect maintenance of your LONGINES watch. If your watch needs attention, rely on an official LONGINES dealer or an authorised LONGINES Service Center as set forth in the enclosed list: they can guarantee service according to Longines Watch Co. Francillon Ltd's standards."

"The international LONGINES warranty covers material and manufacturing defects existing at the time of delivery of the purchased LONGINES watch (“defects”)"

Bara jag som tolkar det som att man kan vända sig till vilken AD som helst för garantiärenden?

Kanske inte bara du, men första stycket gäller service och andra garantiåtaganden. Ingen koppling. Service/maintenance=underhåll. Garantiärenden = åtgärda fel.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tänkte på det här med ADs åtaganden vid garantiärende, och kollade upp vad Longines (ett märke jag själv har) säger i frågan.

"The Longines Watch Co. Francillon Ltd's customer service ensures the perfect maintenance of your LONGINES watch. If your watch needs attention, rely on an official LONGINES dealer or an authorised LONGINES Service Center as set forth in the enclosed list: they can guarantee service according to Longines Watch Co. Francillon Ltd's standards."

"The international LONGINES warranty covers material and manufacturing defects existing at the time of delivery of the purchased LONGINES watch (“defects”)"

Bara jag som tolkar det som att man kan vända sig till vilken AD som helst för garantiärenden?

Jag har fått slanta 300 spänn för frakt och försäkring när klockan skulle skickas från stjärnurmakarna eller klockmaster i täby (AD) till servicecenter i Stockholm. Klockan köpt hos svensk AD dock inte i aktuell butik. De (täby) hävdade att om jag köpt klockan hos dem skulle de betala frakten. Klockan (longines) erkändes som garantirep ruckades och skickades tillbaka.

Summan är små-kartoffel men frågan är principiellt intressant...
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag fick betala 1500 för min Pam hos Nymans, klockan är köpt i Italien och är fortfarande under garanti. Den är inne nu igen och har på nytt blivit skickad till Panerai. Känns inte alls motiverat att jag skall behöva betala adminavgiften igen, Panerai sa första gången att det är upp till AD, men en andra gång ner till Panerai själva för samma problem....
 

par

Patek
2-Faktor
Varför erbjuda en ny när man som tillverkare har två chanser på sig att reparera den? Reklamation gäller dessutom ursprungskund, märkesgaranti gäller varan oavsett ägare. < Har ju debatterats massvis av gånger.

Jag ser det mer som en snygg servicelösning för en kund och framtida pontentiell kund till fler klockor av samma märke, jag vet att det inte finns något tvång. Just pga den är så extremt ny
 
Topp