• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad JLC Reverso - 6000kr

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
:jlc:

En Jaeger-LeCoultre Reverso till salu. Klockan är i mycket fint skick, men är ej komplett och fungerar således inte.

Måtten är ca 27x42mm.

Pris: 10000kr 6000kr eller bud.

X6HwSla.jpg

EfqT75F.jpg

Wh8x2Xq.jpg

0fK3ORU.jpg

ooqqEPe.jpg

ezTcAJb.jpg

Z3R3I9C.jpg

FYfko4s.jpg
 

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Skriv gärna vad som fattas klockan så att en eventuell intressent har möjlighet att kalkylera på en reparation.

Jag har tyvärr inte mycket mer kunskap om vad som fattas än vad som kan utläsas från bilderna. Det rör sig troligen om en Reverso Duoface. Referens är lite oklart.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Då flera har hört av sig till mig angående den information som jag fick från Nymans Ur väljer jag att istället publicera den informationen här där den hör hemma.

"Hej,

Det där en 270.8.54 Reverso Duoface. Det ska stå 270.8.54 på baksidan (vaggan). 271.84.10 är säljreferensen för den nyare Duo modellen 272.8.54.
Säljreferensen på denna är egentligen 271 81 70. Se bifogade bilder.
Jag kan hjälpa till med att ge er pris på dem delarna som saknas enligt bilden. Det saknas ett antal vitala delar i urverket som är kostsamma, bl.a. balans, gånghake, gånghjul, alla armar/fjädrar för 24h hjulet, 3 st bryggor osv. Det kan tillkomma ytterligare verkdelar.

Tavla inre
Tavla yttre
Visare tim+min
Visare 24h
Verkdelar
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Då flera har hört av sig till mig angående den information som jag fick från Nymans Ur väljer jag att istället publicera den informationen här där den hör hemma.

"Hej,

Det där en 270.8.54 Reverso Duoface. Det ska stå 270.8.54 på baksidan (vaggan). 271.84.10 är säljreferensen för den nyare Duo modellen 272.8.54.
Säljreferensen på denna är egentligen 271 81 70. Se bifogade bilder.
Jag kan hjälpa till med att ge er pris på dem delarna som saknas enligt bilden. Det saknas ett antal vitala delar i urverket som är kostsamma, bl.a. balans, gånghake, gånghjul, alla armar/fjädrar för 24h hjulet, 3 st bryggor osv. Det kan tillkomma ytterligare verkdelar.

Tavla inre
Tavla yttre
Visare tim+min
Visare 24h
Verkdelar

Vad skulle det kosta att få den att fungera?
 
Topp