Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

JLC Reverso - olika ref

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ernesto, 22 december 2013.

1. Ernesto
    Trådstartare

Ernesto Friends of KS

Vet att många här sitter inne på stor kunskap kring Rolex olika referenser. Men känner någon till skillnaderna på de olika referenserna på JLC Reverso?

2. par

par Friends of KS

Håller med, känns som en jäkla röra men är säkert att man inte är insatt:)

3. Ernesto
    Trådstartare

Ernesto Friends of KS

Sett flera olika refs men men, hoppas att någon expert kliver fram och reder ut allt ;)

4. Sond

Sond Friends of KS

Jag har sett en tråd på ett internationellt forum. Hittar det inte nu. Troligen TZ-UK.

Naeslund gillar detta.
  5. don segundo

don segundo Biskop

Kan inget om ref tyvärr, men ger i alla fall tipset att prova de olika boettstorlekarna ordentligt innan köp. Det är något med rektangulära boetter som gör det svårt att uppskatta storlek utan att testköra på handleden.

6. Ernesto
    Trådstartare

Ernesto Friends of KS

Tack för tipset! Testat GT samt Duo men Classique var slut. Vi mätte dock och Classique skulle inte vara några problem (har smala handleder).

7. don segundo

don segundo Biskop

Ok, classique är ju väldigt liten med dagens mått mätt. För liten för att funka för mig, men det är ju rätt coolt om man känner sig bekväm med den storleken.

Har en Grande GMT med XGT-case själv. Fantastisk klocka som både funkar som dressare eller till vardags.

8. Ernesto
    Trådstartare

Ernesto Friends of KS

Jag gillar verkligen inte stora klockor på mig, av olika anledningar. Den största jag har är 36mm, men den använder jag knappt. Kör oftast 34mm.

9. don segundo

don segundo Biskop

Bra, låter som du är inne på rätt spår då, härliga klockor som sagt. Happy hunting och hoppas du får rätsida på referensträsket!

10. Ernesto
    Trådstartare

Ernesto Friends of KS

Tack ska du ha!

God jul!

Mårtenssons ur Brookfield