• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Reverso - olika ref

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vet att många här sitter inne på stor kunskap kring Rolex olika referenser. Men känner någon till skillnaderna på de olika referenserna på JLC Reverso?
 
Kan inget om ref tyvärr, men ger i alla fall tipset att prova de olika boettstorlekarna ordentligt innan köp. Det är något med rektangulära boetter som gör det svårt att uppskatta storlek utan att testköra på handleden.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kan inget om ref tyvärr, men ger i alla fall tipset att prova de olika boettstorlekarna ordentligt innan köp. Det är något med rektangulära boetter som gör det svårt att uppskatta storlek utan att testköra på handleden.

Tack för tipset! Testat GT samt Duo men Classique var slut. Vi mätte dock och Classique skulle inte vara några problem (har smala handleder).
 
Tack för tipset! Testat GT samt Duo men Classique var slut. Vi mätte dock och Classique skulle inte vara några problem (har smala handleder).

Ok, classique är ju väldigt liten med dagens mått mätt. För liten för att funka för mig, men det är ju rätt coolt om man känner sig bekväm med den storleken.

Har en Grande GMT med XGT-case själv. Fantastisk klocka som både funkar som dressare eller till vardags.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ok, classique är ju väldigt liten med dagens mått mätt. För liten för att funka för mig, men det är ju rätt coolt om man känner sig bekväm med den storleken.

Har en Grande GMT med XGT-case själv. Fantastisk klocka som både funkar som dressare eller till vardags.

Jag gillar verkligen inte stora klockor på mig, av olika anledningar. Den största jag har är 36mm, men den använder jag knappt. Kör oftast 34mm.
 
Topp