• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Reverso, storlekar

Athena

Breitling
Hej, ska ge bort en klocka till min man och har bestämt mig för JLC Reverso. Hade nästan siktat in mig på Tribute to 1931, men är orolig att den ska bli för liten och nätt på hans handled. Är Tribute... mindre än andra Reverso-varianter? Finns någon annan som är större? Vilken passar bäst för en man med stora armar/handleder? Mycket tacksam för hjälp!
 
Hej, ska ge bort en klocka till min man och har bestämt mig för JLC Reverso. Hade nästan siktat in mig på Tribute to 1931, men är orolig att den ska bli för liten och nätt på hans handled. Är Tribute... mindre än andra Reverso-varianter? Finns någon annan som är större? Vilken passar bäst för en man med stora armar/handleder? Mycket tacksam för hjälp!

Den bärs enligt mig större än både Claissique och Grand Taille dock så är den tunn...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
För referens på en 16 cm handled.

Classique:
image.jpg



Grand Taille:
Exe4TGc.jpg
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Instämmer helt i vad masterkiller och POO säger.

På Reverso (och andra klockor i samma format) ska man inte fokusera på bredden utan på höjden, eller snarare måttet mellan bandhornsspetsarna.

Tribute to 1931/Ultra thin-modellerna är, om jag inte missminner mig, den näst största Reverso-modellen efter 976.

Här är en jämförelse från JLC:s egen youtubekanal

 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Instämmer helt i vad masterkiller och POO säger.

På Reverso (och andra klockor i samma format) ska man inte fokusera på bredden utan på höjden, eller snarare måttet mellan bandhornsspetsarna.

Tribute to 1931/Ultra thin-modellerna är, om jag inte missminner mig, den näst största Reverso-modellen efter 976.

Här är en jämförelse från JLC:s egen youtubekanal


Mycket trevliga klockor! Tänk att sitta och vända på dom där när man har det tråkigt. Är alla modeller vändbara som i "reverso"? Hur är måttet på höjden?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer helt i vad masterkiller och POO säger.

På Reverso (och andra klockor i samma format) ska man inte fokusera på bredden utan på höjden, eller snarare måttet mellan bandhornsspetsarna.

Tribute to 1931/Ultra thin-modellerna är, om jag inte missminner mig, den näst största Reverso-modellen efter 976.

Här är en jämförelse från JLC:s egen youtubekanal

Bra jämförelse, där man även ser att tavelstorleken och tavellayouten också påverkar storleksuppfattningen.
 
Bra att se storleken, tack. Men är denna alltså till och med lite större än de på de tidigare bilderna i tråden?
Samma mått som 1931 Tribute som du nämnde i början av tråden men pga att den har två tavlor så blir den lite tjockare på höjden, 9,15mm mot 7,3mm. Nämns dock konstigt nog inte i bilderna nedan, info tagen från Hodinkee.

Svart tavla = 1931 Tribute

Vit tavla = 1931 Duo



image.jpg
image.jpg
 
Topp