Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

JLC Reverso

Diskussion i 'Diskussion' startad av Päronkapitalist, 11 december 2013.

1. Päronkapitalist
    Trådstartare

Päronkapitalist Stadsbo

Från:
    Skåne
    Andy7750, Sond, albinh och 5 andra gillar detta.
  2. Omega

Omega Bonde

Från:
    Södermanland
    Riktigt schysst. Tycker bandet känns relevant och reflekterar dess historia bra.

3. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Den är så vacker, klockan.

4. Päronkapitalist
    Trådstartare

Päronkapitalist Stadsbo

Från:
    Skåne
    Instämmer, i 9 av 10 fall ser Reverson snyggare ut i stål än vad den gör i guld, men med det bandet och den bruna tavlan så ser det riktigt bra ut!

5. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Riktigt snygg! Kul också att Jay-Z har gjort den till den nya generationens hip-hop klocka. Precis min smak av hip-hop still :D

6. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Mmm, vackert!

7. Whedda

Whedda Präst

Tycker den bruna tavlan och Cordovanband är briljant men hade nog föredragit en cleanare look på bandet. Tycker tyvärr att sömmarna förstör lite av känslan.

Jävligt fint utförande som jag gillar bättre än de blå och röda tavlorna de senaste åren.

_jonte gillar detta.
  8. leben

leben El Patrón

NiklasArvid har en i stål som är väldigt lik den på bilden. Oerhört fin

Är kanske lite partisk eftersom jag har en duo :)

9. Grandeur

Grandeur Torpare

Fin, men undrar om den inte hade varit finare med dubbla stavindex istället för "12" på tavlan.

10. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Helt underbar klocka rent estetiskt. Hade en period för drygt ett år sedan när satt och dreglade över den konstant... :nailbiting:

11. Päronkapitalist
    Trådstartare

Päronkapitalist Stadsbo

Från:
    Skåne
    Till en viss mån håller jag med dig angående sömmarna. Åtminstone färgen på sömmarna som hade kunnat gå mer i samma ton som bandet och inte sticka ut lika mycket. Annars gillar jag helheten i banden och jag tycker att Cordovanbandet här är betydligt mer cleant jämfört med struts- och alligatorbanden som har mer karaktär.

12. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Svårt att ogilla Jaeger, hade gärna haft en Reverso samt en lite fetare Duometré..

En bild på min darling:

B1884, paradis, Cyklisten och 7 andra gillar detta.
  13. HeliDive

HeliDive Stadsbo

Men satan vilket ha-begär bilderna ger! :)

14. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Är så jävla svag för månfasklockor och det där är garanterat en av dom snyggaste jag vet! God I need a work...

15. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Jag begriper mig inte alls på Reverson, men det kanske beror på min stil i övrigt. Men kul att det finns plats för så många smaker här på KS!

jazzy jeff gillar detta.
  16. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Jag älskar min!

Taxman, _jonte, Päronkapitalist och 2 andra gillar detta.
  17. Dregel....

18. JesperO

JesperO Präst

Både reverson och ultra thin moonphase är ju galet snygga - tycker nog Den senare är vackrare men reversen är ju en ikon. Skall man ha en JLC lutar det nog åt reverson.
    Ett stort minus i min bok är "contemporary size" - tycker Grand taille/ Duo storleken är optimal.

19. Sond

Sond Friends of KS

En underbar klocka. När mitt klockintresse gick från enbart vintageomega till att breddas så var det en Speedy och en Reverso som skulle inhandlas. Så skedde. Och sedan dess trillar det ständigt inte lite olika klockor. Men Reverson och Seedyn har en särskild plats i mitt klockhjärta. Så otroligt vackra klockor på helt olika sätt. Och extremt klassiska.

Här min Reverso Duo.

_jonte gillar detta.
  20. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Är lite delad kring Reverso...

Tycker att den är skitfin på bild och när andra har den... Men den passade inte alls på mig själv när jag provade hos AD.

21. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    En av de snyggaste dressklockorna som finns!

Mårtenssons ur Brookfield