• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jo siffert tillbaka från spa

Donkii

Boushh
2-Faktor
Farfars klocka cirka 3000kr, 1 års garanti. Riktigt bra service och fick till och med uppdateringar under tiden. Rekommenderas!


Tack för snabbt svar :D Ska definitivt spanas in..
Drömuppställning nedan..
11AutaviasPM.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Snyggt! Hade varit en trevligare kompis på löprundan nyss, än den tämligen okarismatiska pulsklockan. Å andra sidan fick jag besked om hastigheten och pulsen när helst jag ville...
A
 
  • Like
Reactions: par
Heuer är kungarna av snygga vintagekronografer (och nej det är ingen diss av Rolex eller annat) men de spottade ur sig en hel drös fina modeller. Kanonfin den där.

Blev sugen att spana in den där Heuertråden nu igen...
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Heuer är kungarna av snygga vintagekronografer (och nej det är ingen diss av Rolex eller annat) men de spottade ur sig en hel drös fina modeller. Kanonfin den där.

De lyckades få en stor variation med ganska små medel känns det som. Känns som ett ökande intresse för dem och priserna bara ökar vilket är både bra o dåligt:)

Blev sugen att spana in den där Heuertråden nu igen...

Grattis, det är riktigt vintage, ock bezel är otroligt vacker........................;)

Tack, den är egentligen inte korrekt eftersom den ska ha tachymeter men jag tänker den blekna färgen är riktigt snygg.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Oavsett om din är med datum eller ej så är den grymt trevlig i den färgkombinationen. Mer läsning om 1163T för den som önskar länkas nedan.
http://heuerville.wordpress.com/2012/05/12/autavia-1163t-siffert/

Autavia 1163T Siffert

Saaaaaaaatans heeeeeeeeeeelvetes jäääääävlar så snygga de där är... :woot:
Tror min dröm om en Daytona 6239/6263 m. ljus tavla börjar få konkurrens...
Var hittar man en schysst Jo Siffert & vad kostar dom egentligen?
 

par

Patek
2-Faktor
Saaaaaaaatans heeeeeeeeeeelvetes jäääääävlar så snygga de där är... :woot:
Tror min dröm om en Daytona 6239/6263 m. ljus tavla börjar få konkurrens...
Var hittar man en schysst Jo Siffert & vad kostar dom egentligen?
Det har hänt väldigt mycket bara sista två åren så känns inte helt enkelt men i ok skick är det nog allt från 50 till 80 skulle jag tro. 50 är nog en ganska sliten iförsig.

Chrono24 ligger de 64-77 sen vet man inte vad de får. Ligger ute ett par som inte anger priset.

Finns en bara två 73363 siffert till salu på chrono24 varav en har pris. Den begär de 43 för men den är bra mkt finare än min.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Det har hänt väldigt mycket bara sista två åren så känns inte helt enkelt men i ok skick är det nog allt från 50 till 80 skulle jag tro. 50 är nog en ganska sliten iförsig.

Chrono24 ligger de 64-77 sen vet man inte vad de får. Ligger ute ett par som inte anger priset.

Finns en bara två 73363 siffert till salu på chrono24 varav en har pris. Den begär de 43 för men den är bra mkt finare än min.

Fortfarande under Daytonor i alla fall... ;)

Sett att Meerz World of Time (www.worldoftime.de) har/har haft ett par, men dom svarar ju fan inte på tilltal! Har mailat & skickat via formulär ett flertal gånger om div Heuers med dom utan att ens få svar! Uselt!
 
  • Like
Reactions: par

Donkii

Boushh
2-Faktor
Känner man att man inte har råd så kan man ju alltid gå på Zodiac chronograph, AKA "poor mans" Heuer Autavia 73456.
Finns bl.a denna skönhet till salu nu. Strax under 10k oprutat. Köper du motsvarande fast Heuer är det 30k som gäller.

Sorry för trådkapningen :D

11984778246_dd3272e9d1_c.jpg

11984751046_81f9de86c0_c.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Känner man att man inte har råd så kan man ju alltid gå på Zodiac chronograph, AKA "poor mans" Heuer Autavia 73456.
Finns bl.a denna skönhet till salu nu. Strax under 10k oprutat. Köper du motsvarande fast Heuer är det 30k som gäller.

Sorry för trådkapningen :D

Snygg oxå!
Fast den har ju inte vit tavla...

Men ärligt talat börjar jag känna så här; Jag älskar ju gamla kronografer & har en 4-5 stycken - både "dyra" & "billiga". Men att serva en gammal kronograf som man inte kan få mer än 3-4 000 för känns "ovärt". Bättre då att köpa premium! :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Snygg oxå!
Fast den har ju inte vit tavla...

Men ärligt talat börjar jag känna så här; Jag älskar ju gamla kronografer & har en 4-5 stycken - både "dyra" & "billiga". Men att serva en gammal kronograf som man inte kan få mer än 3-4 000 för känns "ovärt". Bättre då att köpa premium! :D


Den billiga är väl bara att köra med tills den inte vill vara med längre, och till dess kanske den ökat i värde så det känns värt att göra en service..

Skulle btw, utan problem äga en Zodiac GMT som komplement till dess att the real deal skulle ha landat.
22Zodiac2446CGMT.jpg


Dags för dig att kliva in i Heuer träsket nu :D
 
Topp