• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

**Jobbets julklapp 2015 tråd **

xmb216bc

Panerai
Där kom den...

image.jpeg
image.jpeg
Behöver de anställa fler:rolleyes:
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Fick en flaska prosecco och presentkort av min chef och en flaska prosecco och choklad av mina medarbetare.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Årets julklapp, 2.5 kilo hángikjöt (översättes till typ "hängande kött") Det som de flesta Islänningar äter om julaftonen.
Rökt lammkött i form av julskinka, gott.... jadå... Men inte lika gott som riktig julskinka.
IMG_0924.JPG
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Också i staten , vår klapp är okänd ännu men valet finns att skänka denna till bättre behövande med den knorren att vi får pröjsa skatt för att ge bort den ?
Weird :)

Varför ska ni betala skatt för det? Upp till 300 är ju en julgåva skattefri. Om ni väljer att ge bort en gåva upp till det värdet borde det inte bli skatt.

Så fungerar det där jag jobbar. Alla anställda får 300kr var. Sen får vi rösta vart pengarna ska gå (utifrån ett gäng alternativ) och de 2 alternativen med flest röster får hela alltet (dvs 50% var). I år gick allt till cancerforskning (tror det var BCF och Cancerfonden)
 

Jonte73

Audemars
Varför ska ni betala skatt för det? Upp till 300 är ju en julgåva skattefri. Om ni väljer att ge bort en gåva upp till det värdet borde det inte bli skatt.

Så fungerar det där jag jobbar. Alla anställda får 300kr var. Sen får vi rösta vart pengarna ska gå (utifrån ett gäng alternativ) och de 2 alternativen med flest röster får hela alltet (dvs 50% var). I år gick allt till cancerforskning (tror det var BCF och Cancerfonden)
Ingen aning , kanske större värde :)
Vet inte vad det är ännu ?
 
Topp