• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

**Jobbets julklapp 2015 tråd **

Nedro

Panerai
2-Faktor
Som vanligt ett present kort på 300kr att lösa in i istortsätt valfri butik.
Sparat mitt från förra året så man kan hosta upp lite extra på tjejens present i jul, vilket således gör att man ligger bättre till inför nästkommande klockrelaterade inköp ;)
 
Som vanligt, nån form av köksutensilier.
image.jpeg

Helt ok.
 

Zingo

Rolex
Varför ska ni betala skatt för det? Upp till 300 är ju en julgåva skattefri. Om ni väljer att ge bort en gåva upp till det värdet borde det inte bli skatt.

Så fungerar det där jag jobbar. Alla anställda får 300kr var. Sen får vi rösta vart pengarna ska gå (utifrån ett gäng alternativ) och de 2 alternativen med flest röster får hela alltet (dvs 50% var). I år gick allt till cancerforskning (tror det var BCF och Cancerfonden)
Det blir skatt för dig personligen om du som arbetstagare väljer att donera julklappen som du fått från arbetsgivaren till välgörenhet. :(
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Det blir skatt för dig personligen om du som arbetstagare väljer att donera julklappen som du fått från arbetsgivaren till välgörenhet. :(

Ja, du har rätt jag var lite otydlig i det jag skrev. Om arbetsgivaren på eget initiativ väljer att inte ge någon gåva till de anställda utan istället skänker ett bidrag till välgörande ändamål blir det ingen skatt för de anställda. Och beloppsgränsen är visst 450kr och inte 300.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fick en massagestol, men den var dock till alla på jobbet. Fast hellre det tillsammans än varsin blomma eller choklad! Den såg iaf bekvämare ut än den som finns just nu som mer är ett tortyrredskap... ;)
 

Edin

Panerai
Dom gånger jag har fått en julklapp av arbetsgivaren har det nio av tio gånger varit ren skit. Drickbart tycker jag dock är bäst då budgeten oftast bara är någon/några 100. en sjysst vinare går ju alltid ner.
 

Biffbert

Cartier
Hehe värst vilka gåvor många fått. Själv fick jag en påse med merchandise (sadelskydd, reflex, sladdhållare osv) med företagets logga på allt...
 
Topp