• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

John mayers klockor

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Han är skön, han har sköna klockor, han gör skön musik, vad finns det inte att gilla med den mannen!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Hade du tyckt det var bättre om han halade fram en Junghaus-väckarklocka samt en gammal skrikig plast-swatch?
Absolut ...kanske lite roligare än hans Iwc...?Om jag personligen hade tjänat miljoner dollar hade jag köpt en gammal jaeger Polaris och nån fin Panna kanske...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Finns ju en rätt infekterad historia om att flertalet av hans rollar är ihopplock och inte helt kosher. Någon som vet vad som egentligen gäller?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Finns ju en rätt infekterad historia om att flertalet av hans rollar är ihopplock och inte helt kosher. Någon som vet vad som egentligen gäller?
Japp! Verkar som han köpt vintagerolexar med aftermarkets delar i av Robert Maron... Vart en skadeståndsrättegång på gång, men konflikten löste upp mellan dom två privat, och rättegången kunde blåsas av...
Finns lite skriven här..
http://www.kingmagazine.se/bloggar/klockblogg
 

DrDre

Patek
Finns ju en rätt infekterad historia om att flertalet av hans rollar är ihopplock och inte helt kosher. Någon som vet vad som egentligen gäller?

Han köpte väl om jag förstod det rätt rätt många klockor från ngn high-end handlare som försåg honom och många andra med väldigt dyra/exklusiva ur. Sedan rök de där två ihop och det hävdades att vissa av klockorna han köpt var frankens och jag tror också att stämningar diskuterades. Efter det så blev de helt plötsligt och väldigt oväntat sams. Vad som egentligen hände och hur det utvecklats efter det vet jag inte.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Dyr-Vintage verkar vara en komplex verksamhet. Fel årsmodell på nån del och klockan är "värdelös" istället för ovärderlig.
Tur att jag inte har råd.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Han verkar å andra sidan ha bra musiksmak...:)
"Mayer recounts that in 2011 he was listening to Pandora and happened upon the song "Althea" by the Grateful Dead, and that soon Grateful Dead music was all he would listen to. In February 2015, while Mayer was guest hosting The Late Late Show, he invited Grateful Dead guitar player Bob Weir to join him in a studio performance. A bond developed between the two, and while Weir and the other three surviving core members of the Grateful Dead were preparing for their 50th anniversary shows, dubbed Fare Thee Well, Mayer began practicing the band's large catalog of songs. That August, Mayer and original Grateful Dead members Weir, Hart, and Kreutzmann formed the band, along with keyboardist Jeff Chimenti and bassist Oteil Burbridge. Mayer expressed a particularly strong enthusiasm toward playing with the new band."
 
Senast ändrad:
Topp