• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jomenvisst!! Fredag it is!!

hejo

Panerai
säga B man får... när A man sagt... ....upplys oss!


Ta dig tid en stund och läs:

http://rolexblog.blogspot.se/2008/06/rolex-moon-watches-apollo-xiii-story.html

För de som inte orkar läsa så är svaret:

Rock2.jpg


Men som sagt di lärde tvistar så för att vara på säkra sidan borde du komplettera din samling med en 1675 :happyhappy:

/Henrik
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ta dig tid en stund och läs:

http://rolexblog.blogspot.se/2008/06/rolex-moon-watches-apollo-xiii-story.html

För de som inte orkar läsa så är svaret:
Men som sagt di lärde tvistar så för att vara på säkra sidan borde du komplettera din samling med en 1675 :happyhappy:

/Henrik


ok, tror jag varit igenom det materialet nån gång, de viktiga fakta tycker jag är:

1. all EVA sker med Speedy, har aldrig sett en bild med nåt annat utanpå dräkten? däremot dräller det ju av Rolex på "shake hands and smile"-bilder...

2. astronauterna fick ta med sig en egen klocka att ha under dräkten och inne i kabinen, enter 1675, gammal favorit hos testpiloterna som blev astronauter!

3. timing av raketerna skedde i kabinen, så en 1675 är naturligtvis möjlig, men om du hade en kronograf på ena armen o en vanlig klocka på andra vad skulle du använda för att ta tid på exakt 13 sek? ...men 100% visshet är väl svårt att nå, så här står vi då med en Snoopy Award på väggen hos Omega i Bienne, och 100 entusiastiska Rolexbloggare som försöker vrida saker åt deras håll... :D



...parallell till Trieste, Don Walsh fick sin Rolex efter uppstigningen 1960, han har den på ALLA promotion-bilder, men man vet säkert att han INTE hade den nere i djupet... Rolex är ju marketing-mästarna...

på den här bilden från 1959 (pre trieste) har han tex nåt annat, kanske en Aquastar 60???...

http://www.navyhistory.org/2013/01/normans-corner-meeting-don-walsh/usn-1044872-l-file/








lite likadant med en annan av mina personliga favoriter:



hitta EN bild där nån i BEE har en svarttavlad klocka på sig under expeditionen...???
 

hejo

Panerai
ok, tror jag varit igenom det materialet nån gång, de viktiga fakta tycker jag är:

1. all EVA sker med Speedy, har aldrig sett en bild med nåt annat utanpå dräkten? däremot dräller det ju av Rolex på "shake hands and smile"-bilder...

2. astronauterna fick ta med sig en egen klocka att ha under dräkten och inne i kabinen, enter 1675, gammal favorit hos testpiloterna som blev astronauter!

3. timing av raketerna skedde i kabinen, så en 1675 är naturligtvis möjlig, men om du hade en kronograf på ena armen o en vanlig klocka på andra vad skulle du använda för att ta tid på exakt 13 sek? ...men 100% visshet är väl svårt att nå, så här står vi då med en Snoopy Award på väggen hos Omega i Bienne, och 100 entusiastiska Rolexbloggare som försöker vrida saker åt deras håll... :D



...parallell till Trieste, Don Walsh fick sin Rolex efter uppstigningen 1960, han har den på ALLA promotion-bilder, men man vet säkert att han INTE hade den nere i djupet... Rolex är ju marketing-mästarna...

på den här bilden från 1959 (pre trieste) har han tex nåt annat, kanske en Aquastar 60???...

http://www.navyhistory.org/2013/01/normans-corner-meeting-don-walsh/usn-1044872-l-file/








lite likadant med en annan av mina personliga favoriter:



hitta EN bild där nån i BEE har en svarttavlad klocka på sig under expeditionen...???


Som vanligt så är så klarsynt i dina analyser. Personligen så tycker jag att motivet för att INTE använda en kronograf
för tidtagning är aningen krystat "måste nollställa mellan tidtagningarna och det är jobbigt"......

Håller med dig i allt men en helgardering med 1675+105.12 alt 145.012 är ju aldrig fel ;)

/Henrik
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Som vanligt så är så klarsynt i dina analyser. Personligen så tycker jag att motivet för att INTE använda en kronograf
för tidtagning är aningen krystat "måste nollställa mellan tidtagningarna och det är jobbigt"......

Håller med dig i allt men en helgardering med 1675+105.12 alt 145.012 är ju aldrig fel ;)

/Henrik



Ja, jag älskar 1675... det är en av mina sorger jag får bära här i livet... att mina 155mm handleder inte bär upp den på ett sätt som funkar idag... ...annars hade jag självklart haft en!!! (har haft en 16750)... ...men vänta tills jag är 60, blekfet, ekonomiskt oberoende, i solen på rivieran, då har jag en 1675 på vänster o en sån 1680/8 guldare på höger... :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nytt på armen i form av en härdad, men ack så cool Pogue :)

null_zpse8fa458c.jpg

Lite kärlek och ska den få i för att förfina den lite. Suget blev inte mindre efter min inkommande 6139:a( från far away, så tar väll lite tid) med blå tavla...

Trevlig fredag allesammans!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har kört citizen beater hela dagen när jag målat huset. Men bu kokar jag pasta å då behöver jag dykring för tidtagning.
HB97oNi.jpg
 
Topp