Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpes Jubilee-länk el Oyster till 1601 Datejust 71a

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av antikmartin, 13 juni 2013.

1. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Hej! Någon som har en Rolex-tillverkad länk till en 71a 1601 att sälja ?
    Klockan är en guld & stål, ursprungligen med jubilee-länk g/st ( men skulle i värsta fall funka med helstål också) , jubilee eller oyster spelar ingen roll för mig då klockan skall vara min vardagsklocka , men har betalt lite väl mycket för den så
    gärna en något billigare länk med lite renoveringsbehov (dvs repig eller uttänjd mm funkar också)
    / Martin

2. JS

JS Friends of KS

3. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Hej! Ok, har aldrig hört talas om Mexico-länkarna förut, Den är alltså tillverkad av Rolex själva i Mexico ? '
    Är spännet stämplat Mexico då eller ? Vad är det för mer stämplar ? / M

4. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Köp ingen stållänk till en g/s...

5. JS

JS Friends of KS

Jepp - tillverkad av Rolex i Mexico av skatteskäl och slippa tull vid införsel till USA har jag för mig.

Målarn gillar detta.
  6. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Ok, ska fundera lite på det, .. helst en g/st förstås ,men är ju lätt att knäppa loss och byta när en sådan så småningom dyker upp
    och vanliga stål-datejust som saknar stållänk springer man ju på ibland så kan vara intressant att ha en stållänk liggande också ..

7. JS

JS Friends of KS

Sug på den - är du snabb kanske du får ett "Special Price" :D

Sjöö Sandström Royal Straps