Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jubilee länk till spinkig tjej

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tome, 27 februari 2014.

1. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Köpte en 36mm DJ 1601 (herrklocka m a o) till frugan i födelsedagspresent. Visade sig nu att det inte gick att korta jubilee länken mer så min lokala uris flyttade in viklåset istället. Det funkar men det blir ju helt snett och förtar lite av känslan.
    Nån som har några tips? Kan man korta en länk på annat sätt än de borttagbara länkarna, t ex hos en Rolex AD? Finns det olika storlekar på länkar så att man skulle kunna byta till sig en kortare som funkar på en spinkig tjej? Tack/Tome

2. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Vad har hon för size på handleden?

3. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Hon är inte tillgänglig för kontroll just nu, men mäter jag länken i klockan så ser det ut som ca 14 cm.

4. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Knäck en länkbit.

Tome gillar detta.
  5. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Eller ge henne knäck så fyller hon snart ut länken. :D

carlanton, Asplund, eriksson850 och 3 andra gillar detta.
  6. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Ok, är inte så hemma på hur man knäcker bort länkbitar. Läste mig precis till att en "duktig urmakare" kan fixa det så uppenbarligen bör man söka sig till annan urmakare än min lokala Klockmaster...

7. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Bra där Frosse - ska jobba på min roll som "feeder" :eek:

Frosse gillar detta.
  8. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    He he, problem solved :artist:

Jimpa, jabla, joh.jonsson och 11 andra gillar detta.
  9. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Hahaha! Sjukt äckligt Frosse :depressed:

Frosse gillar detta.
  10. Uffe

Uffe Biskop

AD fixar det.

Bojke, Johan M och Tome gillar detta.
  11. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    :hilarious: det kom som ett bra förslag, men slutade med :facepalm: fy fan vilka korv fingrar..:woot:. En riktig urmakare bode fixa länken. Har du långt till någon Rolex AD ? Det bästa vore om Rolex kunde fixa det........

Tome gillar detta.
  12. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Kvistar nog ner till Bergströms Ur i Uppsala på lördag så får dom kolla på det. Ska ändå dit och kolla på några Breitling SO Heritage 46. Givetvis i avseende att köpa begat av någon här på forumet :angel: Tackar för tipsen!

13. K-S

K-S Biskop

"Hankels" hahaha

Aquaracer2 gillar detta.
  14. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Kom på att jag borde bjussa på en bild med frugans ur, som efter tips här blev riktigt bra. Hon vägrar dock delta frivilligt så jag fick ta en bild i farten - håll till godo! Och tack för hjälpen. image.jpg

Stålvictor, albinh, acce1999 och 9 andra gillar detta.
  15. Johanw

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Lär henne att bilhandlarhäng är det som gäller nu?

Tome gillar detta.
  16. Gustav

Gustav Bonde

Har du tänkt tanken att vända länken? Det flyttar låset men kanske blir fel iallafall.

17. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Förstår inte riktigt... Vad vinner jag/hon på det? Nu är den iaf justerad och klar. :happyhappy:

18. Gustav

Gustav Bonde

Om låset inte är någorlunda centrerat dras som ni antagligen märkte boetten på ena hållet. Genom att vända länken, alltså byta plats på den korta och långa sidan kommer boetten dras åt det andra hållet.

19. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Ok, då är jag med. Nu är det centrerat och dom böjde tillden platta delen i låset så den följer handleden bättre så allr frid och fröjd. Men tack för tipset :)

Gustav gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield