• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jubilee på modern GMT

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hade möjligheten i Jönköpng hos Engströms att testa jubilee på min BLNR. Tog inga bilder tyvärr. Bilderna i denna tråden ser makalöst bra ut. Tyvärr upplevde jag det inte så i verkligheten. Kändes som länken och klockans maxi case inte alls klickade ihop. Hade det funnits nån lite biffigare jubiliee länk så kanske det hade funkat.
När jag körde hem med en känsla av besvikelse slog det mig ändå...fan va bra Rolex är på att designa rätt från början. Denna klocka skall ha Oyster länken. :)
Jag får ev äta upp ovan utlåtande ...återkommer imorgon. :nailbiting:;)
 
  • Like
Reactions: par

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Då var det klart! Blev riktgt bra tycker jag själv. Därmed äter jag upp det jag skrev tidigare om att det inte var bra. :)
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tjusigt! Ser inte alla dum ut, även om jag fortfarande är lite skeptisk. Det bästa är nog och klämma på IRL. :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
image.jpg

Nu vill jag också prova!
Finns det inga bra aftermarket-alternativ? Vet inte om jag vill punga ut för ett rolex original för att ha kul en helg..
 
P

Philippe Stern

Guest
Passar (rent tekniskt) presidentlänken på GMT-Master II?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Vi prövade på jobbet att slänga på ett original jubilee från en 116234 på kollegans 116710BLNR. Tycker själv att det blev riktigt coolt fast hade helst själv sett ett oyster proffesional lås och inte ett med "hidden clasp"
image.jpg
 
Senast ändrad:

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Vi prövade på jobbet att slänga på en original jubilee från en 116234 på kollegans 116710BLNR. Tycker själv att det blev riktigt coolt fast hade helst själv sett ett oyster proffesional lås och inte ett med "hidden clasp"
image.jpg
Det är den länken jag har 63600. Äldre jubille finns väl med lås som ligger utanför likt oyster. Personligen tycker jag dolt lås på jubille är en detalj som lyfter helheten o andas design o lyx kvalité :)
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Det är den länken jag har 63600. Äldre jubille finns väl med lås som ligger utanför likt oyster. Personligen tycker jag dolt lås på jubille är en detalj som lyfter helheten o andas design o lyx kvalité :)

Håller helt med. Dock blir nya låset lite nätt tillsammans med nya caset.
 
Topp