• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jubilee på modern Rolex Submariner

Vad tycker DU?


  • Totala väljare
    272

månljus

Panerai
Na, gillar verkligen jubilee men här är jag inte övertygad. Tycker det ser väldigt fyrkantigt ut på något sätt.
 

jabla

Sarlacc
Länge sedan det postades några bilder här!

WP_20161121_17_07_08_Pro (2).jpg
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Nja, tycker att jubileelänken rubbar balansen för klockans helhet. Länken ser malplacé ut och ger klockan ett billigt utseende enligt mig.
 

Torulf

Cartier
Tycker jubilee ser för dressigt ut på både GMT och Sub. Älskar jubilee i sig och har det på min datejust, men på de större klockorna passar det lite tooligare oyster bättre.
 

domingo

Omega
Gillar det inte alls. 6-siffriga subbars hela "selling point" är länken. Vilket gör den till IMO en ruskigt sjysst beater.
Tycker man tappar allt det med jubilee, som dock är asnice på mer dressade rollar.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Gillar det inte alls. 6-siffriga subbars hela "selling point" är länken. Vilket gör den till IMO en ruskigt sjysst beater.
Tycker man tappar allt det med jubilee, som dock är asnice på mer dressade rollar.
Tycker du att den är en beater eller att den ser den ut som en beater? Jag tycker att många är försiktiga med sina subbar.
 

Gustav.S

Omega
Nej det var inge bra på sub... Passar bäst på GMT tycker jag, men har även sett en Yacht-Master med superjubilee. Ruskigt snyggt!!

Mvh
G
 

E.Z.

Panerai
Hallå klocknördar,

Ni har sett det på GMTn. Nu får ni se Submarinern.

Jag och en del andra har velat se hur det ser ut med Jubilee ref 63600 på en Rolex Submariner med maxicase. Snubblade in på en tysk hemsida och lånade lite bilder, en del suddigare än den andra men ni förstår poängen...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


För er som inte vet så kommer dagens Rolex Submariner på Oyster ref 97200. Här är min 116610LV:

image.jpeg

image.jpeg


För den som är intresserad listar 63600 13k hos AD.

De flesta kommer nog att dissa eftersom att det inte är "rätt". Så... Hiss eller diss? Jag hissar!

--------------------------------------------------------------
Här har vi tråden för GMT:

https://klocksnack.se/threads/jubilee-på-modern-gmt.40059/

Inte min kopp te
 

Olaola

Panerai
Om man skulle vilja ha en tvåtons jubile till en 116613, vilken ref är det på den länken då? Vad kan den tänkas kosta?
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Min första tanke skriker "Usch!" men min andra känsla gör att jag fan gillar detta. GMT'n blev snyggare tyckte jag, subben Näe.. Men jubilee var det som gjorde ny Daytonan snygg. Jag svär väl i kyrkan nu, men vanligtvis gillar jag inte nya Daytonan med svarta bezeln. Men jubilee'n gjorde den ascool :)
 
Topp