• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

***** JUL - GTG - STHLM - TISDAG 11/12 - Kim Hua *****

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ändrade planer. Kommer upp runt 11, better safe than sorry när det gäller SJ. Ska bo hos min kusin vid Artillerigatan. Vill någon möta upp för en pregtgöl så är det bara att skicka PM.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Detta ska ju bli sjukt kul!

Får man "önska" klockor att titta på?!?

I så fall skulle jag vilja se & känna på vintage Subbar - typ 5512/13 samt 1680/16800 & även jämföra mot Sea Dwellers - fast där har jag inte koll på vad som finns (Gavve; du tar med din som är till salu, va´). Nå´n som har en 5513 till salu (gärna tidigt -70-tal), så låt oss diskutera... :cool:

Nå´n som har en Daytona (gärna vintage...), så skulle jag mer än gärna se på en sådan oxå...

Heuer-nörd som jag är så skulle det ju vara kul att se/klämma på en "riktig" Monaco oxå. Och mer än gärna en Camaro, men det har jag inte hört om nå´n här har? Vintage Heuers i allmänhet vore kul...

Jag tar med min vintage Carrera, vintage Tissot Navigator (men den har väl de flesta här redan ägt...) :cool:
Annars har jag inte så mycket spännande i gömmorna. En modern Carrera har jag oxå, men den kanske inte lockar till sig nå´n större uppmörksamhet... :lol:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Rossi skrev:
Ändrade planer. Kommer upp runt 11, better safe than sorry när det gäller SJ. Ska bo hos min kusin vid Artillerigatan. Vill någon möta upp för en pregtgöl så är det bara att skicka PM.

Är även jag lite orolig över när/om man kommer upp. :) Går allt enligt planerna så är jag framme på Arlanda 10.45. Möter då upp en kille som jag ska köpa en klocka av sen får man se vad som händer. Risken finns ju att folk möts av en avdäckad eller odräglig göteborgare inne på kinesen. :D
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Finns ju faktiskt thai massage gatan ovanför, för er med HE intresse :shock:

Målarn! Ta med din speedmaster, måste bli mer Omega än Rolex denna GTG!
 

Ricrob

Patek
Jokkmokkswe skrev:
Finns ju faktiskt thai massage gatan ovanför, för er med HE intresse :shock:

Målarn! Ta med din speedmaster, måste bli mer Omega än Rolex denna GTG!
Det vore brutalt! Med fler Omega alltså. Har en känsla av att JohnR kommer glida in med en Speedy också..?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Jokkmokkswe skrev:
Finns ju faktiskt thai massage gatan ovanför, för er med HE intresse :shock:

Målarn! Ta med din speedmaster, måste bli mer Omega än Rolex denna GTG!
Det vore brutalt! Med fler Omega alltså. Har en känsla av att JohnR kommer glida in med en Speedy också..?

Då är ju Speedyn på armen given. Funderar på Pannan annars. Hade i för sig planer på att lämna i den på service på Nymans när man ändå är i Hufvudstaden. Svårt beslut detta. :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Själv får jag ta sea-dwellern då jag livat att visa den... Det hindrar mig förvisso inte från att ta speedyn också. Kan du ta med din aqua terra jokkmokk? För den är väl 39 mm varianten?
 

Målarn

The Steak
Jokkmokkswe skrev:
Finns ju faktiskt thai massage gatan ovanför, för er med HE intresse :shock:

Målarn! Ta med din speedmaster, måste bli mer Omega än Rolex denna GTG!

Oroa dig inte, enda klockan jag äger just nu och mår väldigt illa av det haha :lol: :cry: ...
Och Ja GMTn kommer men hinner ej till GTGn vilket är väldigt SURT :evil:

Men våran Kära stoffe56 lovade att ta med sin GMT med gröna tavlan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Hahaha. Nästan så jag skulle vilja se en eventuell rånare bli överfallen av 30 galningar med boettknivar. :lol:
 

Ricrob

Patek
Josef B skrev:
Fryken skrev:
Hahaha. Nästan så jag skulle vilja se en eventuell rånare bli överfallen av 30 galningar med boettknivar. :lol:

Och sina klockor som knogjärn a´la James Bond! :mrgreen:

Lite såhär? Ursäkta kvallen, kunde inte posea upp direkt utan att bli uttittad av kunderna..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    34.2 KB · Visningar: 553

Målarn

The Steak
Topp