• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julfilmskalender

Galaxy

Rolex
Tjenare! Skapar en väldigt OT-tråd, men alla gillar väl julen?

Som en tradition skapar jag ofta en julfilmskalender, som jag sedan var dag under december fram till jul ser, tillsammans med min familj. Det går till så att man förbestämmer 24 julfilmer, som man ser en per dag under december, fram till julafton. Kan verkligen rekommendera er att göra detta, om ni inte redan gör det.

Hur som helst mottager jag gärna tips till årets julfilmskalender. Hittills har jag följande titlar på schemat:
WUoNj4W.png


Så, ge gärna en massa förslag. Hoppas att du blir inspirerad att göra likadant, annars finns det i alla fall ett och annat filmtips att hämta! :)

För att göra de som är emot OT-trådar glada bifogar jag även en bild på en väldigt vacker klocka ;):
patek_philippe_a_very_fine_and_rare_18k_gold_perpetual_calendar_chrono_d5367721h.jpg


Galaxxy
 

Galaxy

Rolex
Tackar för tipsen! Har sett både Bad Santa, Polarexpressen samt Mupparnas Julsaga. Riktiga klassiker som självklart läggs till! Santa's Slay verkade ju riktigt rolig, den åker med också!
 

OBRKV

Cartier
Home Alone 2 är väl obligatorisk? De andra efterföljarna kan man skita i.
Rom-Coms? Typ The Holiday, Love Actually. Sådär lagom larviga, fast lite mysiga.
 

Galaxy

Rolex
Många bra titlar, ersätter nog några av de redan befintliga. Tackar hjärtligt för tipsen :D

Och den största av dem alla, vilken tycker ni ska ses på julafton? Eller ska man kanske ta den bästa dagen innan, för att verkligen få julkänslan?
 
Kom på ett till alternativ fast i form av miniserie i två delar.

Hogfather, en riktig höjdare om man gillar författaren Terry Pratchett då detta är en filmatisering av boken med samma namn. Semimörk julhistoria i någorlunda fantasy miljö.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Tjenare! Skapar en väldigt OT-tråd, men alla gillar väl julen?

Som en tradition skapar jag ofta en julfilmskalender, som jag sedan var dag under december fram till jul ser, tillsammans med min familj. Det går till så att man förbestämmer 24 julfilmer, som man ser en per dag under december, fram till julafton. Kan verkligen rekommendera er att göra detta, om ni inte redan gör det.

Hur som helst mottager jag gärna tips till årets julfilmskalender. Hittills har jag följande titlar på schemat:
WUoNj4W.png


Så, ge gärna en massa förslag. Hoppas att du blir inspirerad att göra likadant, annars finns det i alla fall ett och annat filmtips att hämta! :)

För att göra de som är emot OT-trådar glada bifogar jag även en bild på en väldigt vacker klocka ;):
patek_philippe_a_very_fine_and_rare_18k_gold_perpetual_calendar_chrono_d5367721h.jpg


Galaxxy
Riolig grej! Hur ser den slutgiltiga kalendern ut?
 
Topp