• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julklapp för 500 spänn?

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kära medlemmar.

Söker en klocka till min systers pojkvän, tänkt som julklapp. Det är vår första jul ihop och han är inte värst klockintresserad, så jag har satt en budget på 500 spänn. Vad kan jag få för skoj?

Såg en tråd om SNKK45 och blev jäkligt sugen på en sådan, hade lätt kunnat bära en själv. Frågan är bara om jag hinner få den innan julafton om jag beställer från creationwatches etc..?

Kom hemskt gärna med andra tips också, allt uppskattas, tack på förhand!

snkk45j1-b.jpg
 
jag har några pryl glada gubbar i släkten som jag nog ska köpa en uzi tactical pen till. Vet inte om det är något som passar då det inte är en klocka men ganska häftig pryl för överkomligt pris.
http://www.knivbutik.se/tactical-pen/547-tactical-pen-2-taktisk-penna-uzi.html
(Fins på flera andra butiker länka första från Google)
Underbar första post på ett klockforum där trådskaparen uttryckligen söker tips på klockor :D

Ett tips i all välmening; https://klocksnack.se/threads/ny-på-forumet-presentera-dig-gärna-här.37/
Välkommen :)
 
  • Like
Reactions: Wi

J3sus

Omega
Kom hemskt gärna med andra tips också, alltuppskattas, tack på förhand!
Där av tipset;)
Har inte hunnit än men presentation kommer snarast! :)
 

Krillan

Omega
En Vostok eller någon variant av Seiko 5 serien ligger bra till runt 500 spänn :)
Fick min Vostok beställd från en säljare på Ebay efter drygt en vecka.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vostok Amphibia! Rolig klocka med rätt bra kvalitet (förhållandevis iallafall)! Kärnvapenkrig tål den också. Leta efter nån som det står CCCP på från eBay så är det äkta vara från Sovjet. :cigar:
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Kära medlemmar.

Söker en klocka till min systers pojkvän, tänkt som julklapp. Det är vår första jul ihop och han är inte värst klockintresserad, så jag har satt en budget på 500 spänn. Vad kan jag få för skoj?

Såg en tråd om SNKK45 och blev jäkligt sugen på en sådan, hade lätt kunnat bära en själv. Frågan är bara om jag hinner få den innan julafton om jag beställer från creationwatches etc..?

Kom hemskt gärna med andra tips också, allt uppskattas, tack på förhand!

snkk45j1-b.jpg
Får du tag på denna så skulle jag tycka att den var riktigt kul! :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Härlig trådstart, julklapp till en icket klockintresserad systers pojkvän:)
Det är den här typen av feelgood-trådar som gör KS lite mjukare.

Mitt tips är att du skippar julklappen till syrrans kille och låter honom låna din klocka en liten stund efter Kalle och hans vänner.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Topp