• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julklappstråden för dec 2014

Norra

Panerai
Tjena alla KSare! Hoppas det inte redan finns en liknande tråd, annars får admin gärna be mig byta titel (hittade ingen).

Så var det jul igen (som varje år) och då tänkte jag starta en julklappstråd där alla kan lägga upp och berätta om vad de fick i julklappar om man vill. Extraroligt om det är klockreleterat (vilket kanske inte är så vanligt???).

Vad jag fick i julklapp trodde jag i alla fall aldrig att jag skulle få av min tjej. Jag får ett inslaget paket, och känner att det är en ask inuti, och visste direkt att det var en smyckesask. "Åh nej.. men okej då" tänkte jag då jag ej bär smycken. Fin gåva från min tjej i alla fall. Jag sliter av pappret och ser inuti en turkosfärgad Tiffany&Co-ask.. "jag hade rätt".... tänkte jag men så var det inte. Jag öppnar asken och inuti finns en matchande liten pung.. turkos och med Tiffany&Co på. Men inuti kände jag inget smycke, utan snarare något stort, tungt myntformat.

Jag knyter upp pungen (låter inte så trevligt) och ser då inuti först vad som ser ut som ett ganska rejält mynt, men för att sedan till min förvåning se att det faktiskt rörde sig om ett gammalt fickur (uppenbarligen inte så gammalt i och med att det var så tunt). Och då tänker jag direkt att det är någon kinesskit som hon köpt till mig, vilket är helt okej då hon varken delar intresset eller kan något om klockor, så jag tar ut presenten och är jäteglad för det var en fin present till mig från henne, och något jag aldrig hade tänkt mig från henne...

Jag tar i alla fall ut uret och läser då 17 Jewels Swiss Incabloc... incabloc, incabloc, incabloc.... ingen kinesskit här inte i alla fall... läser vidare och över står det i skivstil "Svalan Lyx", och det är då som jag VET att jag inte fick någon kinesskit utan ett helt okej, rätt så modernt (70-80-tal kansk?) fickur som är swiss made för svenska marknaden om jag inte misstar mig, väldigt tungt var det också, kan det vara guld..?

Det var ingen gammal, ultrakomplicerad vintage-Patek jag fick, men det jag fick var så fint, speciellt med tanke på att min tjej varken delar klockintresset med mig eller kan något om klockor. Hon lade alltså ned tid på att hitta något fickur som ändå är ett riktigt mekaniskt sådant..

Nu till några rätt så kassa telefonbilder på uret, någon som kan mer och vill berätta? Visa annars vad ni fick i julklapp! God fortsättning(om det inte är för sent?) och gott nytt år på er alla!

20141227_104329.jpg

20141227_104324.jpg

20141227_102852.jpg
20141227_102905.jpg
 

Norra

Panerai
De där va en jävla konstig titel på den tråden.. jag byter namn :)

Edit: går fan inte som på köp o sälj
 
Topp