Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jump hour klocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av TheoRaffone, 26 juli 2016.

1. TheoRaffone
    Trådstartare

TheoRaffone Bonde

Från:
    Västkusten
    Hej alla KSare!

Noterande en väldigt speciell jumphourklocka som en kollega sportade. Tyckte designen var väldigt fräck och den såg förvånansvärt bra ut på handleden. Han var dessvärre ingen klockfantast så modellnamn var inte ens att fråga efter, men jag la märket på minnet och efter en sisådär 35 sekunders Googlesökning så hittade jag modellen i fråga

Lite teknisk info skamlöst stulen från hemsidan (nedersta modellen)

De Baschmakoff
    Watch reference : 671072

Case : stainless steel black mat

Movement : quartz Miyota 2034

Battery : 377

Strap : black leather strap like carbon

Buckle : stainless steel black

Glass : mineral

Water resistant construction : 30 meters

Warranty : 2 years

Made in France
    Pris- 249$

Det visade sig att min kollega hade original utförandet från 1969 som hade ett automatiskt urverk. De bilder jag bifogat är på en Re-edition där det automatiska urverket är ersatt med ett kvartsverk.

Finns det någon som eventuellt har en sådan eller bara har lite tankar angående just denna modellen eller märket som helhet?

Tackar för ett trevligt forum!

Moorflax och Stroboman gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield