• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jump Hour Retrograde Minute, själv är bäste dräng!!

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Kul! Trots att jag läst en del och tror mig ha en grov bild av hur ett mekaniskt urverk fungerar så känns det lite som magi att våra ur verkligen fungerar. Därför blir min hänförelse extra stor när jag får se trollkarlar,som ni helt rått bygga om och lägga till helt nya funktioner.
 

Case

Panerai
Klocksamlande som hobby är fantastiskt på många sätt. Men när det kommer till kritan handlar det i grund och botten om konsumtion, vilket jag retar mig lite på. (Inte hos andra ska jag tillägga, utan hos mig själv IOM att jag vill se mig som en skapare inte som en konsument.)

Därför är det för mig oerhört glädjande och inte minst imponerande att se någon _göra_ istället för att köpa. Läderhantverk av band och förvaring i alls ära men det ni har visat är "orders of magnitude" häftigare.

Ser med spänning fram emot fortsättningen på detta och nya projekt!

@Daniel Mathisen
 
Fantastiskt häftigt och imponerande! 24h visning till version 2 kanske?
Tackar! Vi funderade på det faktiskt under detta projekt, men eftersom vi inte fick till att ställa tiden bakåt kändes det lite drygt att behöva gå 24 varv... Men vi kanske ska göra en 24h visare på nästa, typ som en gmt då;)

Kul! Trots att jag läst en del och tror mig ha en grov bild av hur ett mekaniskt urverk fungerar så känns det lite som magi att våra ur verkligen fungerar. Därför blir min hänförelse extra stor när jag får se trollkarlar,som ni helt rått bygga om och lägga till helt nya funktioner.

Klocksamlande som hobby är fantastiskt på många sätt. Men när det kommer till kritan handlar det i grund och botten om konsumtion, vilket jag retar mig lite på. (Inte hos andra ska jag tillägga, utan hos mig själv IOM att jag vill se mig som en skapare inte som en konsument.)

Därför är det för mig oerhört glädjande och inte minst imponerande att se någon _göra_ istället för att köpa. Läderhantverk av band och förvaring i alls ära men det ni har visat är "orders of magnitude" häftigare.

Ser med spänning fram emot fortsättningen på detta och nya projekt!

@Daniel Mathisen

Tusen tack, väldigt roligt att läsa! Jag göra bara det jag tycker är kul! Och hur kul är det inte att ha gjort sin egen klocka? :cool:
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Tackar! Vi funderade på det faktiskt under detta projekt, men eftersom vi inte fick till att ställa tiden bakåt kändes det lite drygt att behöva gå 24 varv... Men vi kanske ska göra en 24h visare på nästa, typ som en gmt då;)

Jag tänkte mer att ha 00-23 på timskivan och 24 tänder istället för 12. Annars vore ju en indikator i form av en liten visare som växlade mellan am/pm lite häftigt också. :)
 
Jag tänkte mer att ha 00-23 på timskivan och 24 tänder istället för 12. Annars vore ju en indikator i form av en liten visare som växlade mellan am/pm lite häftigt också. :)
Jo det var den jag menade som vi inte fick till att ställa baklänges, stjärnan alltså, så vi gick på 12. Plus att siffrorna hade nog blivit väldigt små om 24 siffror skulle dela på den lilla ytan :D

Därför tänkte vi eventuellt att vi kanske kan komplettera med en 24h visare, likt en gmt, eller am/pm indikator
 
Topp