• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

* Jumping hour *

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg

Jag har två Sandoz, en blå och en brun. Gillar dem verkligen, och blev riktigt glad då jag fick tag på dem. Tror @Aurum har någon riktigt snygg urgammal också?
 

mackman

Cartier
DS-2:an sportar jumping hour komplikationen :D
Faktum är att jag ändrar datumet genom att "dra" timvisaren fram/bak 24tim.
Använt funktionen "på riktigt" 1 gång, rätt skönt att slippa dra fram/bak visarna och ställa in så att klockan går på sekunden igen.
En smått onödig men rolig funktion! :cigar:

image.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tror inte det, det är ju vanlig visning av tiden även om den hoppar runt iom att siffrorna är på fel plats, har testad en Crazy Hours i guld på en GTG förut och den är överjävligt cool, men tror inte den klassas som en 'Jump Hour' men kan ha fel...
Fast Jumping hour är väl just att den hoppar till nästa timme utan att svepa jämt eller? Kan ha fel men alltid det jag trott var jumping hour :)
 
Vad kul! Jag håller på att experimentera med jumping hour i skolan!
Än så länge i test stadiet och förhoppningsvis hamnar den i en klocka! (I en klocka hamnar den, men frågan är om det blir tillräckligt snyggt då jag kan visa upp den :p)
image.jpg

Det är ca 20mm från mässingskruven på ifallararmen till skruven på stjärnhjulet, för skala. Allt är filat för hand
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DS-2:an sportar jumping hour komplikationen :D
Faktum är att jag ändrar datumet genom att "dra" timvisaren fram/bak 24tim.
Använt funktionen "på riktigt" 1 gång, rätt skönt att slippa dra fram/bak visarna och ställa in så att klockan går på sekunden igen.
En smått onödig men rolig funktion! :cigar:

image.jpg
Det där är quick set, inte jumping hour.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vad kul! Jag håller på att experimentera med jumping hour i skolan!
Än så länge i test stadiet och förhoppningsvis hamnar den i en klocka! (I en klocka hamnar den, men frågan är om det blir tillräckligt snyggt då jag kan visa upp den :p)
image.jpg

Det är ca 20mm från mässingskruven på ifallararmen till skruven på stjärnhjulet, för skala. Allt är filat för hand
Detta låter spännande, vill gärna se bilder under projektets gång och slutresultatet såklart :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vad kul! Jag håller på att experimentera med jumping hour i skolan!
Än så länge i test stadiet och förhoppningsvis hamnar den i en klocka! (I en klocka hamnar den, men frågan är om det blir tillräckligt snyggt då jag kan visa upp den :p)
image.jpg

Det är ca 20mm från mässingskruven på ifallararmen till skruven på stjärnhjulet, för skala. Allt är filat för hand
Hur går det med detta projekt, några framsteg sedan sist ?
 
Topp