• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Junghans Syncro-Vox

V

Viggen

Guest
Elektrisk bordsklocka från 70-talet, med alarm. Fullt fungerande, dock har den en del blessyrer. :)

Morsan köpte denna i Tyskland, och jag har tyvärr vaknat till dess hemska alarm, BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ! Som en ilsken humla! :lol:

Har inte så mycket mer info om denna modell, pga av att jag ännu inte har gjort någon research. Kul klenod iaf. :)
 

Bilagor

  • _DSC0001 (2).jpg
    _DSC0001 (2).jpg
    50.4 KB · Visningar: 376
  • _DSC0002 (2).jpg
    _DSC0002 (2).jpg
    116.9 KB · Visningar: 380
  • DSC_0003.JPG
    DSC_0003.JPG
    474.3 KB · Visningar: 379
  • DSC_0004 (2).jpg
    DSC_0004 (2).jpg
    233.4 KB · Visningar: 383
  • DSC_0005 (2).jpg
    DSC_0005 (2).jpg
    184.8 KB · Visningar: 379

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fint skick, Junghans måste ha prånglat ut miljontals väckarklockor...tyska Ebay svämmar över av stilikoner och andra vaianter. Kul klenod, keep it close to your bed!
 
V

Viggen

Guest
Ariste skrev:
Fint skick, Junghans måste ha prånglat ut miljontals väckarklockor...tyska Ebay svämmar över av stilikoner och andra vaianter. Kul klenod, keep it close to your bed!

Stämmer bra. Jag gjorde en sökning på google igår. Denna bordsklocka finns i alla möjliga färger och skick. Jag hade inte förväntat mig att den skulle vara sällsynt. Däremot tror jag att den var som foppatofflor, när den släpptes så skulle alla ha en. :D
 
Topp