• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Junghans Tank - Tyskarnas svar på Tank Américaine - 1300SEK

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Säljer denna Junghans tank. Min teori är att tyskarna en gång fick tag i en Tank Américaine, och tänkte: "Ze Frenchies haben made a gut watch, aber wir can do it besser!" - Så de tillverkade denna. En fantastiskt snygg Junghans Quartztank på 24x39mm, inklusive bandhorn.

Skämt åsido - den är inte på samma nivå som en Cartier, men den delar en del stilelement med Tank Américaine. I den tickar det ett kvartsverk, som går och håller tiden som en kvartsare ska. Snygg sunbursttavla med romerska index och subsekund. Jag köpte klockan som "oanvänd", med box (något skavd från förvaring) , papper och originalband. (Bilder kommer) Batteriet har bytts, och jag slängde på ett ödleband för att använda klockan. Den får hänga på handleden denna helg. Förbehåller mig rätten att dra tillbaks annonsen fram till Måndag - men känner jag likadant då som nu får den lämna. Jag kommer nämligen inte riktigt överrens med den tickande sekundvisaren. Glas, boett och krona är alla i fint skick. För vidare uppfattning av skick se bilder. :)

Den levereras "fullset" med originalband, låda och papper. (Bilder kommer) Priset tänker jag sätta till 1300 SEK ink brevfrakt, lägg till en hundring för rek. Bud, byten, frågor och glåpord tas i PM. :) Inga returer.
1wte27a.jpg

fWBwTX9.jpg

TBZcOAD.jpg
 
Senast ändrad:
Topp