Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Junod incabloc 17 rubis

Diskussion i 'Vintage' startad av Goran Matovic, 13 augusti 2014.

1. Goran Matovic
    Trådstartare

Goran Matovic Torpare

Hej Klocksnack, jag har ärvt en gammal klocka från min farfar, klockan är säkert runt 40 år gammal (jag skulle tror mer, kanske 50) swiss made.
    Jag undrar om någon vet vem som har tillverkat denna pjäs? Jag försöker hitta någon som kan renovera den åt mig.
    Det skulle vara så kul att fixa till den, klockan har varit i min familj under en lång tid.
    Jag skickar med en bild, ganska sliten.

Med vänliga hälsningar Goran Matovic

Bifogade filer:

Ariste gillar detta.
  2. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan bli riktigt fin.
    Finns ju folk på forumet som sysslar med återgivning av lik;).
    /j

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Riktigt ball klocka! Du kan höra med Farfars klocka eller ABC Werner i Stockholm. Kul att du vill få ordning på den! :)

Aurum gillar detta.
  4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Fin kronograf i ett klassiskt 70-talsstuk! Klart värd en service och med ett nytt passande band kommer den trivas på handleden din. Alltid trevligt med arvegods och det värmer att du vill få den i ordning och använda den.

5. Warwian

Warwian Stadsbo

Från:
    Göteborg/Borås
    Klockan är sannolikt tillverkad åt företaget "V.A.C. René Junod SA" och också såld där. I klockan sitter förmodligen ett Valjoux 7734-verk. Företaget V.A.C. René Junod SA tycks för övrigt finnas kvar än idag, vilket jag tycker är lite komiskt: http://www.vac.ch/

Ariste gillar detta.
  6. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Ser fin ut under det repiga glaset!

Grattis till en fin klocka!

7. Goran Matovic
    Trådstartare

Goran Matovic Torpare

Hej alla och tack för alla svar och er hjälp. Jag fick napp idag, här kommer svaret jag fick.
    MVH Goran
    -------------------------------
    Dear Sir,
    This watch was sold by our company around 50 to 60 years ago under our name. We have bought back a few watches from that perdiod recently! In fact a similar to your model is now beeing proceed for a full cleaning by our watchmaker. We may be able to fix it if your watch is in quite good condition. It takes time but it may be possible. If you have the oportunity to come to our store we will quote you the price of this repair.
    Best regards,
    P. JUNOD S.A.
    Nicolas GOEI Directeur
    Place Saint-François 8
    1002 LAUSANNE - SWITZERLAND
    www.junod-lausanne.ch
    info@junod-lausanne.ch

Jonte73 och Ariste gillar detta.