• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Justera armbandet på en SMP?

D

delegeferenda

Guest
Kanske dum fråga, men hur justerar man armbandet på en SMP för att passa sin handled? Kan man göra det själv?
 

Camo00

Patek
Kanske dum fråga, men hur justerar man armbandet på en SMP för att passa sin handled? Kan man göra det själv?

Ja, utan problem! SMP-länken har lite rykte om sig att vara svår, men ta det från en nybörjare med tummen mitt i handen: Du fixar det! :)

Lite beroende på hur rädd Du är för repor behöver Du ett bandverktyg eller elmejsel/kniv för att loss länken från klockan samt ett billigt länkverktyg eller nåt smalt och vasst för att trycka ut "pinnen" ur länkbiten Du vill lossa...

Tappa inte bort de små tuberna inuti länken och sätt tillbaka dem på rätt ställe så går det bra! :)
 

RDFG

Cartier
Hade samma problem för ett antal månader sen men efter Camo00's uppmuntrande hejarop försökte jag mig på det och konstaterade i likhet med honom att det är busenkelt bara man tar det lugnt och metodiskt. Kommer dock inte ihåg om man trycker ut pinsen i pilens riktning eller motsatt :D tror det är motsatt
 
Topp