Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Justera armbandet på en SMP?

Diskussion i 'Diskussion' startad av delegeferenda, 12 december 2013.

1. Kanske dum fråga, men hur justerar man armbandet på en SMP för att passa sin handled? Kan man göra det själv?

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ja, utan problem! SMP-länken har lite rykte om sig att vara svår, men ta det från en nybörjare med tummen mitt i handen: Du fixar det! :)

Lite beroende på hur rädd Du är för repor behöver Du ett bandverktyg eller elmejsel/kniv för att loss länken från klockan samt ett billigt länkverktyg eller nåt smalt och vasst för att trycka ut "pinnen" ur länkbiten Du vill lossa...

Tappa inte bort de små tuberna inuti länken och sätt tillbaka dem på rätt ställe så går det bra! :)

3. Eller så går du till närmaste urmakare och får det fixat, personligen hatar jag att mickla med SMP länken....

4. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    Hade samma problem för ett antal månader sen men efter Camo00's uppmuntrande hejarop försökte jag mig på det och konstaterade i likhet med honom att det är busenkelt bara man tar det lugnt och metodiskt. Kommer dock inte ihåg om man trycker ut pinsen i pilens riktning eller motsatt :D tror det är motsatt

Camo00 gillar detta.
  5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    I pilens riktning. Det finns en guide i hemslöjdsdelen.

6. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    En blind chimpans klarar av det!

Kör bara.

J

yonsson gillar detta.
  7. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Har du äntligen fått tag en i en SMP som du gillar nu ? I så fall får du allt bjussa på på lite bilder! :)

Camo00 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield