• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Justera vridring?

Joper

Breitling
Har en skx dykare som inte riktigt matchar vridringen med 12:an. Går detta att justera med vridringen borta på nått vis eller får man pilla bort och limma om inlägget på ringen?

/Johan
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Utifrån hur konstruktionen såg ut när jag monterade ner bezeln på min gamla SKX-dykare så är jag ganska säker på att du får pilla loss inlägget och limma det rätt.
 

max

Dancing Queen
Måste tyvärr flytta själva ilägget, "klicken" på själva ringen går ej att justera.
 

Joper

Breitling
Ok! Ska nog inte vara några problem att flytta det ett hack. Tackar för snabba svar som vanligt här :)
 

Bruset

Panerai
Är du så knusslig? är det 120 klick per varv blir ju diffen minimal. är det värt risken att kanske råka förstöra/repa/skada vridringen eller inlägget? personligen hade jag låtit det vara. men lycka till om du ger dig på det!
 
Topp