Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

KÖPRÅD: Rolex 116613LN eller 116610LN

Diskussion i 'Diskussion' startad av RobVintage, 1 februari 2015.

1. RobVintage
    Trådstartare

RobVintage Stadsbo

Hallå!

Nu behöver jag proffsens hjälp :happyhappy: , jag ska köpa nytt men kan inte bestämma mig om jag ska köpa en 116610LN eller om jag ska satsa mina slantar på en 116613LN vad tycker ni? Fördelar/nackdelar? Jag vet att alla tycker olika och att det är jag själv som i slutändan måste bestämma men ös på med åsikter om dessa två jag tycker dom är lika snygga :)

//Robin

Lånade bilder.

image.jpg

2. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Ta fram alla kläder ur garderober och byråer, bred ut allt på sängen, ta ett par steg bakåt och fråga dig själv

Är jag en guld-kille ?!

Får man för sig att vilja ha en blå 16613 eller 116613 är det ännu viktigare.

040zxcvbnm, Pistol_Pete, Tom H och 2 andra gillar detta.
  3. morrism

morrism Friends of KS

Gillar du Aik?

Booo, Galaxy, Klugel och 4 andra gillar detta.
  4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är det en keeper du ska köpa skulle jag gå på stålsubben som aldrig kan bli fel. Om hjärtat brinner för halvguldaren och du är beredd att sälja om du skulle tröttna skulle jag köpa halvguldaren. Stod inför ett liknande beslut när jag skulle köpa en födelsedagsklocka och det blev en helstålare (16710) framför en 16613 just pga att det skulle vara en keeper. Sen kan man ju tröttna ändå men då får man köpa fler klockor :happyhappy:. Ganska stor prisskillnaden på klockorna du väljer mellan också.

5. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Stål är alltid helrätt om du frågar mig.

Booo, Philippe Stern, Tom H och 1 annan gillar detta.
  6. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Stål är alltid stål, men hade själv en 116613 som både jag och min omgivning uppskattade mer :)

7. JS

JS Friends of KS

Stålisen är ett safe bet. Men lite tråkigare kanske. Har du kört stål/guld förut? Själv skulle jag nog tröttna på TT efter ett tag...

yonsson gillar detta.
  8. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Jag gillar ju 116613ln, håller just den över alla andra Sub'ar (möjligen helguldarna högre)

9. R0B

R0B Präst

Vad har du för andra klockor?

Jag gillar verkligen kontrasterna i stål/guld och har själv två st (bla 116613LB). Men samtidigt gillar jag verkligen stålsuben.

Du står inför ett riktigt lyxproblem och som jag ser det så kan du inte göra fel! :)

10. KenKun

KenKun Biskop

Båda är väldigt fina, svårt val :)

11. RobVintage
    Trådstartare

RobVintage Stadsbo

Jag har en speedmaster i stål med vittavla på läder så den är ju väldigt dressad i jämförelse, hade tidigare en speedmaster i guld/stål som jag gillade skarpt men har lite svårt att jämföra den med 116613LN då den känns lite "vräkigare" typ, tanken är att det ska vara en keeper men det är det ju alltid men det är sällan det blir så:)
    Stålsubben känns lite som ett säkert kort som alltid funkar och inte sticker ut så mycket däremot känns guld/stål lite stekigare på både gott och ont.
    Lyxproblem är vad det är:)

R0B gillar detta.
  12. don segundo

don segundo Biskop

Om du verkligen menar det du skriver, dvs att du tycker båda är precis lika snygga hade jag gått på 116610.
    Jag gillar verkligen 116613 med svart tavla, så den ligger högt på min lista. Tycker den egentligen är väldigt allround givet att man är bekväm med att bära guld såklart. Svårt val - låt känslan styra säger jag...

erolorhun gillar detta.
  13. wayne

wayne Friends of KS

Svårt val det där men guld/stål är rätt så coolt, eller vänta nu min mormor hade ju en guld/stålis.Tänker man efter så är stål hårdast och känns eventuellt lite mer som en klocka för en person som är trygg i sin manlighet:D

Ursäkta för att mitt svamlande inte hjälper dig att välja ett av två goda ting;)

Booo gillar detta.
  14. MJ24

MJ24 Friends of KS

Personligen är valet enkelt eftersom jag inte är någon stor fan av TT.
    Mitt tips, gå på 116610.

15. Rolex tid är pengar

Rolex tid är pengar Stadsbo

Det är en lyxklocka, klart det ska finnas guld på

TheKing gillar detta.
  16. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Stålis röstar jag för. Mer användbart

17. RobVintage
    Trådstartare

RobVintage Stadsbo

Det är ju just svamlet som hjälper mig välja:happyhappy:
    Det jag gillar med TT är att jag upplever den lite mer dressad rätta mig om jag har fel

18. wayne

wayne Friends of KS

Du ska givetvis köra på det du gillar. Lycka till!

19. wayne

wayne Friends of KS

R0B, lägg upp en bild på din surströmming sunburst.

R0B gillar detta.
  20. MJ24

MJ24 Friends of KS

Personligen tycker jag stål utstrålar mer stil och klass än halvguld, men smaken är ju högst personlig.
    Köp du det du gillar bäst själv.

Booo gillar detta.
  21. R0B

R0B Präst

Hahaha, du får den att låta så exklusiv.. Men det är sant, den har ju faktiskt varit ner i en surströmmingsburk. Fin är den iaf!
    image.jpg

Schildfat, Lance, Galaxy och 4 andra gillar detta.
  22. RobVintage
    Trådstartare

RobVintage Stadsbo

Som jag har förstått det så repas inte den borstade länken så lätt men det guldet bör väl bli ganska risigt ganska så fort eller? Klockan jag köper kommer att användas inte bara sitta i en winder:)

23. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Moderna svarta subbar i stål är tråkiga. Släng in lite guld och färg i mixen så blir det genast mycket roligare!

K-S gillar detta.
  24. R0B

R0B Präst

Nja, risigt blir det inte. Men det är klart, guld är ju mjukare än stål så det blir lite mer hair lines. Jag ser det dock som något fint att man får skapa dessa små linjer. Sen är det absolut inte så mycket eller så djupa att det stör. Och om man blir less är det ju bara lämna in för polering! :)

25. Rolex tid är pengar

Lyssnar på R0B nu, tittar på det här:

Säg mig inte det skriker lyx mer än stålklockor. Rolex mår skapas som toolwatch men nu för tiden är den en lyxvara, guld guld guld :cool:

TheKing, MLP, R0B och 1 annan gillar detta.
  26. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Stål, inte lika vräkigt och absolut mer användbart.
    O andra sidan beror väl allt ovan på vilken stil du har i övrigt, viss klockor passar vissa o andra inte helt enkelt.

27. Ken

Ken Bonde

Från:
    Stockholm
    S/G ska det vara image.jpg

28. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Lyxvara för de som inte har råd med helguld..

Galaxy, snoozarn och konkas gillar detta.
  29. Rolex tid är pengar

Jag hade helguld, väljer G/S då helguld är för mycket. Men om du säger så Mr Vanilj betyder det då att stål Rolex är för de som inte har råd med G/S?

TT är perfekt, stål för att tona ner klockan och guld för ge det en viss lyx. Me likey :)

30. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Alla langar in bilder på deras stål/blå. Vilket är en snygg klocka. Lite ovanligare att köra m svart och kanske lite fränare.

Gillar stål absolut bäst men ser inte varför du inte skulle kunna fläska på med den svarta.

Hade du endast kört en klocka så skulle jag satsa på stål, eftersom den aldrig kan bli fel.

K-S gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield